رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: هجوم خلافکاران به باغات البرز

اجاره: رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اظهار داشت: اراضی کشاورزی و باغی البرز به شدت مورد هجوم خلافکاران قرار گرفته است و برای پیشگیری از آثار مخرب آن باید اقدامات لازم صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدمجید موسوی در مراسم روز جهانی خاک که امروز دوشنبه ۱۲ آذرماه در کرج برگزار گردید اظهار داشت: استان البرز ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۱۵ هزار هکتار جنگل، ۳۷۴ هزار هکتار مرتع و بیشتر از ۴۵ هزار هکتار بیابان دارد. ۳۸ هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که از آن سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول برداشت میگردد.
وی افزود: ۲۴ هزار و ۴۳۰ هکتار هم باغ در استان وجود دارد که از آن ۴۸۳ هزار تن محصول به دست می آید؛ علاوه بر این سالانه ۴۵۳ هزار تن هم محصولات دامی در البرز تولید میگردد.
وی با اشاره به جایگاه خوب البرز در کشور اشاره کرد: برای حفظ این جایگاه خوب کارهایی چون تجهیز اراضی سنتی، توسعه کشاورزی مستقیم، حفظ کاربری اراضی، اجرای طرح مطالعاتی تهیه اطلس خاک استان البرز، ترویج کودهای آلی و بیولوژیک و توسعه کشت در اراضی شیبدار در دستور کار قرار گرفته است.
موسوی اضافه کرد: طرح مطالعاتی حاصلخیزی خاک در ۶۸ هزار هکتار از اراضی استان البرز هم اجرا شده که در آن میزان حاصلخیزی در نقاط مختلف استان مشخص شده است.