مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت مطرح کرد مشخص شدن تولیدات سال آینده با تعیین تکلیف تحریم ها

اجاره: مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت با اشاره به جزئیات نوسازی تاکسی های فرسوده اظهار داشت: باید تکلیف تحریم ها مشخص شود تا بتوانیم برنامه سال آینده تولیدات را معین نماییم.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمد قناعتی – مدیرکل صنایع خودرو در وزارت صنعت – در سی و چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار گردید در مورد دستور جلسه نوسازی تاکسی های فرسوده با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه ای با شرکت ایران خودرو درباب نوسازی داشتیم، اظهار داشت: پارسال ۸۴ هزار و ۶۵۱ نفر برای نوسازی ثبت نام کرده بودند.

وی افزود: مشخصات ۶۸ هزار و ۵۰۲ نفر از راه اتحادیه تاکسیرانی و شرکت ایران خودرو تهیه شده است.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، اظهار داشت: تا تاریخ ۱۱ دی ماه برای ۶۵ هزار و ۱۳۲ دستگاه پیش فاکتور صادر گردیده است. همین طور تا این تاریخ ۶۶ هزار و شش نفر متقاضی وجود داشته است و ۶۳ هزار و یک پرونده کامل شده است.

قناعتی اظهار داشت: کلیه خودروهایی که فاکتور شده و در آستانه تحویل به مشتریان است شامل ۶۲ هزار و ۹۲۹ دستگاه میگردد.

وی افزود: محل اختلاف در بحث نوسازی این است که شرکت خودروساز اعلام می کند که تعهدش در مورد خودروهایی است که برای آنها پیش فاکتور صادر شده و اگر قرار باشد تعداد خودروها بیشتر از این تعداد باشد باید تعهد احداث شود. می توان برای ۵۰۰ دستگاه این کار را انجام داد تا طی دو ماه تحویل داده شود.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت در ادامه اظهار داشت: شرکت ایران خودرو با عنایت به مشکلاتی که بتازگی برای آن به وجود آمده ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اسقاط را نتوانست استفاده نماید و عملا این مساله موجب از بین رفتن انگیزه این شرکت برای ادامه طرح نوسازی شده است. بدین سبب باید راه هایی برای حل این مساله پیدا کرد و در این زمینه به همکاری سازمان برنامه و بودجه نیاز داریم و اهتمام داریم حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دستگاه را به شکلی تامین نماییم تا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد نوسازی تاکسی ها را انجام دهیم.

قناعتی در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم ها در حوزه خودروسازی اظهار داشت: باید تکلیف تحریم ها مشخص شود. چون هم اکنون امکان خرید و فروش قطعه وجود ندارد و اگر با این شرایط پیش برویم شاید نتوانیم برای سال آینده تولید داشته باشیم. بدین سبب با مشخص شدن شرایط تحریم می توانیم برنامه سال آینده تولید را تعیین نماییم.