تولید کامیون های برقی ولوو به واقعیت پیوست!

به گزارش اجاره شرکت خودروسازی ولوو سوئد سرانجام به ایده کامیون های برقی و الکتریکی جامه عمل پوشانید و اولین سری از این محصول را واقعیت بخشید.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
در این میان، بجز خودروهای سواری و شاسی بلند برقی، تولید کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتورسیکلت های الکتریکی هم از توجه خاصی از جانب شرکت های بزرگ خودروساز برخوردار شده است.
طبق گزارش وب سایت clean technica، ازاین رو خیلی از شرکت های خودروسازی در جهان عزم خویش را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی کرده اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، سبب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
چندی قبل بود که شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، از اولین کامیون برقی و تمام الکتریکی خود تحت عنوان ولو electric truck FL الکتریک رونمایی نمود. این کامیون به کمک یک باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی می تواند مسافتی معادل ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.
سرانجام ولوو موفق شد با تولید و تحویل اولین سری کامیون برقی و الکتریکی، ایده مفهومی کامیون های برقی و دوستدار محیط زیست را به مرحله جدیدی رسانده و به ایده مربوطه جامه عمل بپوشاند.
ولوو پس از عرضه این کامیون جدید که سایز و اندازه کوچکی دارد، اعلام نموده است که سری جدید کامیون های خویش را تحت عنوان FL Electric و FE Electric تا نیمه های سال جاری میلادی تکمیل خواهد نمود.
این کامیون ها برای اولین بار در بازار اروپا عرضه می شوند و این بدان معناست که این قاره سبز همان گونه که قبلاً همواره میزبان خودروهای پاک و فناوری های دوستدار محیط زیست بوده است، همچنان میزبان محصولات و خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست همچون کامیون های برقی و الکتریکی خواهد بود.
راجر آلم، مدیر بخش ولوو تراک خاطرنشان کرده است که با افزایش شعاع حرکتی کامیون های برقی و الکتریکی در نظر داریم که ظرفیت و قدرت این وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین را هم افزایش دهیم تا مشتریان در بازارهای مربوطه از آن استقبال کرده و با خریداری آن نقش خویش را در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند.