بیکاری ۷ هزار کارمند در صنایع خودروسازی آمریکا !

اجاره: دو خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد تحت تأثیر کاهش شدید میزان فروش در بازارهای کلیدی و توسعه خودرو های برقی و پاک اعلام نمودند که بالغ بر ۷ هزار شغل را تعدیل نیرو کرده اند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بنظر می رسد که شرکت های خودروسازی در جهان متحمل تغییر و تحولات بسیاری شده اند که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو تحت تأثیر دلایلی متعددی همچون تشدید و تداوم جنگ تجاری چین و آمریکا، افزایش محبوبیت و ترغیب کاربران به استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و کاهش میزان فروش و سودآوری قرار گرفته اند و به منظور جلوگیری از روند کاهشی درآمدزایی و کمک به شکوفایی اقتصادی خود اولین کاری که معمول و متداول برای انجام است، تعدیل نیروهای استخدامی آنهاست.
حالا آمارها نشان داده است که فورد و جنرال موتورز بعنوان دو شرکت خودروسازی بزرگ فعال در ایالات متحده آمریکا بالغ بر هفت هزار نفر از کارمندانش را اخراج خواهدنمود که از این تعداد، ۲۳۰۰ نفر از آنها در کارخانه های مستقر در خاک آمریکا فعالیت نموده و مشغول به کارند.
طبق گزارش فاکس بیزینس، شرکت فورد در همین راستا اعلام نموده است که تصمیم گرفته حدود ۱۰ درصد از نیروهای انسانی خودرا تا اختتام ماه آگوست سال جاری میلادی اخراج خواهدنمود تا بتواند خودرا از پرداخت سالانه ۶۰۰ هزار میلیون دلار حقوق و مزایا نجات دهد.
جیم هکت، مدیرعامل فورد اخیرا با انتشار و ارسال ایمیلی به کارکنان خود خاطرنشان کرده است که این تعدیل نیرو شامل مدیران رده بالای شرکت نیز می شود و فورد را از خطر ورشکستگی و کاهش شدید درآمدزایی و سودآوری رها خواهدنمود.
ایشان سپس این نامه این چنین نوشت: ما باید به منظور افزایش سودآوری، موفقیت و شکوفایی اقتصادی خود، از بروکراسی خود بکاهیم، به توانمندسازی مدیران بخش های مختلف بپردازیم، بر روی موارد موفقیت آمیز و خط تولیدهای پر بازده تمرکز نماییم و تا جای ممکن هزینه های احتمالی شرکت را کاهش دهیم.
این تعدیل نیروی گسترده فورد و جنرال موتورز در حالی اتفاق می افتد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تاکید زیادی بر افزایش نرخ اشتغال در صنایع خودروسازی داشت و از آنها مکرراً درخواست کرده بود که به این مساله توجه زیادی داشته باشند. چندی قبل بود که ترامپ با راه انداختن سلسله توئیت هایی اعتراض آمیز از عملکرد نه چندان موفقیت آمیز خودروسازان آمریکایی بویژه جنرال موتورز و عدم دست یابی به اهداف اشتغالزایی وی، انتقادات شدیدی کرد.
مدیرعامل فورد همین طور اعلام نموده است که بزودی ۲۰ درصد از مدیران سطح بالای خودرا نیز حذف خواهدنمود که البته بیشتر این تعدیل نیروها در کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی و روسیه اتفاق خواهد افتاد.
فورد برخلاف اقدام جنرال موتورز برای اخراج کارمندانش به آنها چند روز فرصت داده تا با کارخانه خداحافظی کرده و کارهای موردنظر خودرا در این مهلت کوتاه به انجام برسانند. به عقیده کارشناسان، بنظر می رسد این اقدام فورد بسیار محترمانه تر از اقدام سریع و ناگهانی جنرال موتورز بوده که از آنها خواسته بود هرچه سریع تر محل کار خودرا ترک کنند.
خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش بیش از پیش خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاک، باعث شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
همین افزایش محبوبیت و استقبال از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست کافیست تا تمرکز خودروسازان موفق و مشهور در جهان را به سمت و سوی تولید و توسعه چنین محصولاتی منعطف کند تا سهم بزرگی از بازارهای کلیدی در جهان نظیر چین، کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهند.

منبع: