محمودزاده: آمریکایی ها شرکت های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می کنند

به گزارش اجاره یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به قول برایان هوک در خصوص عدم تحریم غذا و دارو اظهار داشت: آمریکایی ها از یک طرف شرکت های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می کنند از سوی دیگر برای افکار عمومی می گویند که ما غذا و دارو را تحریم نکردیم.
جلال محمودزاده در گفتگو با ایسنا در انتقاد به قول نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص عدم تحریم غذایی و دارویی ایران اظهار داشت: به نظر من گفته آقای برایان هوک دروغ است. الان آمریکا اجازه ورود برخی از مواد دارویی و نهاده های کشاورزی را نمی دهد. برخی از بیماران ما که داروهای خاصی مصرف می کنند گرفتار مشکل شدند.
این عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: بیمارانی به بنده مراجعه نموده اند که نه در هلال احمر، نه در بازارهای دولتی و نه در بازار آزاد که دارو گیر نیاورده اند.
محمودزاده سخنان برایان هوک را فرافکنی دانست و اظهار داشت: تحریم ها هم شامل دارو و هم شامل مواد غذایی و نهاده های کشاورزی می شود. من نمی گویم نهاده های کشاورزی وارد نمی گردد ولی نکته اینجاست که ما نهاده های کشاورزی را به سختی وارد می نماییم.
نماینده مردم مهاباد در مجلس در پاسخ به پرسش که تحریم های غذایی و دارویی چگونه انجام می شود؟ اظهار داشت: آمریکایی ها از یک طرف شرکت های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می کند از سوی دیگر برای افکار عمومی می گویند که ما غذا و دارو را تحریم نکردیم.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه توییتری وازارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که «مواد دارویی، محصولات کشاورزی، وسایل ارتباطی (اعم از خدمات، نرم افزارها و سخت افزارها) و کمک های بشر دوستانه در فهرست تحریم های آمریکا قرار ندارد» ادعا نمود که تحریم های سال ۲۰۱۲ ایالات متحده هم به همین صورت تحریف شده بودند.