مشخصات بی ام و ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی

به گزارش اجاره شرکت بی. ام. و یک مدل خودروی پلاگین هیبریدی جدید را رونمایی و معرفی نمود که به عقیده کارشناسان فعال در حوزه خودرو، می تواند انقلاب عظیمی را در صنعت خودرو های پلاگین هیبریدی ایجاد کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش روند استقبال از وسائل نقلیه برقی که شامل خودرو های تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می شوند، و همینطور حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، خیلی از شرکت های خودروسازی در جهان در سال های اخیر از برنامه های خود برای رونمایی و عرضه خودرو های پاک و دوستدار محیط زیست سخن گفته و اطلاع داده اند.
حالا اخیرا شرکت خودروسازی بی. ام. و آلمان از یک خودروی پلاگین هیبریدی جدید مدل ۲۰۲۰ که به یک موتور الکتریکی و قدرت ترکیبی ۲۵۲ اسب بخار تجهیز شده است، رونمایی کرده است.
طبق گزارش وب سایت موتور۱، خودرو های پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدلهای هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند، ازاین رو مسافت قابل پیمایش آنها هم در حالت تمام برقی بیش تر است. همان گونه که از نام اینگونه خودرو ها مشخص است، باتری های به کار رفته در آنها قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه های شارژ مخصوص این خودرو ها را دارد. همینطور در صورتیکه باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد نمود.
از محبوب ترین و پرفروش ترین نمونه خودرو های پلاگین هیبریدی می توان به شورولت ولت و بی ام و آی ۳ اشاره نمود که علاوه بر تأمین اصلی انرژی توسط موتور الکتریکی، آلایندگی بسیار کمی را برای محیط زیست ایجاد خواهد نمود. از بزرگ ترین مزایای خودرو های پلاگین هیبرید نگران نبودن کاربران از اتمام شارژ باتری به کار رفته در آن است.
این خودرو ۳۳۰e که یکی از نسخه های جدید پلاگین هیبریدی از خانواده محبوب سدان اسپرت بی. ام. و به حساب می آید، از یک پیشرانه چهار سیلندری دو لیتری مجهز به توربو شارژ بهره می برد و می تواند ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید نماید. در کنار آن، یک موتور برقی با جعبه دنده هشت ساعته قرار دارد که ۱۱۳ اسب بخار قدرت بوجود می آورد که مجموع قدرت این خودرو به ۲۵۲ اسب بخار می رسد.
این شرکت آلمانی مدعی شده است که مدل ۲۰۲۰ بی. ام. و ۳۳۰e می تواند تنها در مدت زمان ۹.۵ ثانیه، صفر تا صد کیلومتر را بپیماید و حداکثر سرعت آن هم به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همینطور این خودرو می تواند در حالت هیبرید به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
کارشناسان فعال در صنعت خودرو برآورد کرده اند که این خودروی جدید با قابلیت های جدید و منحصر بفرد آن قادر خواهد بود تغییر و تحولات عظیمی را در صنعت تولید خودرو های پلاگین هیبریدی ایجاد کند و نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب نماید.
بر مبنای اخبار و گزارش های انتشار یافته، قرار نیست این خودرو تا اواسط تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار شود.