با توافق دولت و مجلس؛ واگذاری استقلال و پرسپولیس تا آخر سال به تعویق افتاد

اجاره: رئیس کمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی از توافق با دولت برای تعویق واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا آخر سال آگاهی داد.

به گزارش اجاره به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر درباره نشست کمیسیون متبوعش با وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: این واگذاری تکلیف اصل ۴۴ قانون اساسی بود که از سال ۱۳۸۷ تا به امروز اجرایی نشده و در قانون بودجه نیز چندین سال متوالی به این واگذاری تاکید گردیده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا به امروز به شیوه های مختلفی عمل شد تا این واگذاری صورت گیرد ولی به سبب عدم آمادگی اطلاعات مالی و دارایی ها این واگذاری تا آخر سال ۹۷ صورت نگرفت، اضافه کرد: بر همین مبنا در بودجه سال ۹۸، یک حکم بودجه ای قید شد که این واگذاری با کشف قیمت در فرابورس تا اختتام شهریورماه واگذار شود.
وی اضافه کرد: بعنوان یک کمیسیون ویژه نظارتی، قبل از اینکه سال به اتمام برسد و عنوان نماییم که چرا این بند قانونی اجرایی نشده است، تصمیم گرفتیم جلسات کارشناسی اجرا شود و در این جلسات دولت را برای اجرای قانون کمک نماییم. نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که به سبب آماده نبودن ساختارهای مالی، واگذاری دو باشگاه تا اختتام شهریورماه امکان پذیر نیست. بر این اساس این زمان تا آخر سال به تمدید گردید.
فولادگر اشاره کرد: توافق بعدی در کمیسیون این بود که این واگذاری حتما تا آخر سال صورت گیرد و روش آن نیز یا بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ خواهد بود یا به روش پیشین بوسیله خصوصی سازی خواهد بود.
وی اضافه کرد: اینکه مشخص شود از کدام روش عمل می نماییم در جلسه ۳۱ شهریورماه کمیسیون اصل ۴۴ مشخص خواهد شد.
فولادگر اشاره کرد: تلاش ما این است که بار مالی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این دو باشگاه از دوش دولت برداشته شود و این مهم اجرایی شود.
رئیس کمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره اینکه به تعویق افتادن این زمان واگذاری دو باشگاه نیاز به مصوبه در صحن دارد یا خیر، اظهار داشت: اگر به روشی که در قانون بودجه پیش بینی شده عمل شود، نیازی به مصوبه در صحن نیست اما اگر بخواهیم تغییر روش دهیم باید با ارائه طرح یا لایحه ای دو فوریتی این روش را اصلاح نماییم.

منبع: