مطالبه گری کاهش قیمت ها، برخی فقط افزایش قیمت را خوب بلدند

به گزارش اجاره رئیس اتحادیه تزئینات داخلی اظهار داشت: برخی افراد در زمان افزایش نرخ ارز قیمت کالا را به لحظه گران می کنند اما با کاهش نرخ ارز، افت قیمت را در دستور کار قرار نمی دهند.
بهروز میلانی در گفت و گو با ایسنا، درباره دلیل عدم کاهش قیمت کالاها متناسب با افت ارزش دلار و ثبات نسبی آن در محدوده ۱۱ هزار تومان، اظهار نمود: پروسه ثبت، خرید و ورود کالا به کشور در حدود یک سال زمان نیاز دارد که این مساله در تاثیرپذیری قیمت کالا از افت ارزش دلار، موثر است.
رئیس اتحادیه تزئینات داخلی افزود: علاوه بر آن اما برخی افراد با افزایش قیمت ارز به لحظه، قیمت نهایی کالا را می افزایند و در زمان افت نرخ ارز خصوصاً دلار، این کاهش قیمت را به لحظه اعمال نمی کنند.
وی اشاره کرد: حجم قابل توجهی از خرید محصولات از کشورهای دیگر مدت دار و اعتباری شده که این مساله عاملی شده که خریدار، بدهکار فروشنده باشد و به سبب اینکه تامین ارز برای تسویه حساب خودرا به لحظه و بوسیله بازار انجام می دهد، نرخ خرید ارز را به صورت مستقیم بر قیمت خود لحاظ می کند.
میلانی بیان کرد: هم اکنون بازار با رکود همراه می باشد و روند نزولی ارز این رکود را تشدید کرده است برای اینکه بیشتر مشتریان به دنبال کاهش قیمت بیشتر و ثبات نسبی بازار هستند، بدین جهت خریدهای خودرا به روزهای آینده موکول کرده اند.
وی با اشاره به اینکه فصل تقاضا برای تزئینات داخلی در روزهای شب عید است، اظهار داشت: هم اکنون بازار با کمبود کالا از نظر رنگ بندی، طراحی و میزان عرضه مواجه نیست.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، با کاهش نرخ دلار در هفته های گذشته خیلی از مردم منتظرند قیمت کالاهایی که به دنبال افزایش نرخ ارز، رشد کرده بودند، بار دیگر کم شود.
چندی پیش قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرده بود که در صورت پایین باقی ماندن نرخ ارز، قیمت کالاها به دنبال آن کم شود.

منبع: