یک مقام مسئول در گزارش اجاره: هیچ کارگری برای اعتراض به طلب حقوق نباید بازداشت شود

به گزارش اجاره مدیرکل پشتیبانی از پایداری مشاغل وزارت کار با تاکید بر اینکه هیچ کارگری به خاطر طلب کردن حقوق و تامین معیشت نباید بازداشت شود، اظهار داشت: علت تشدید بروز مشکلات هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل است.

کریم یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران شرکت هپکو تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه خود به صورت مسالمت آمیز اعتراض می کنند، موکداً مخالف است.
وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر آزاد شدن کارگران بازداشت شده هپکو است و پیگیری ها تا رفع بازداشت همه کارگران ادامه دارد، اضافه کرد: علت تشدید بروز مشکلات در هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.
مدیرکل پشتیبانی از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار از جانب سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین آلات هپکو اقدام نماید و این مهم باید انجام گردد تا مشکلات حل و فصل شود.
وی اضافه کرد: همینطور بنا به دستور رئیس جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت مالکیت هپکو امید را در دل کارگران بوجود آورده که امیدواریم به سر انجام برسد.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک ملی نسبت به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حل مشکلات هپکو اقدام نماید که در صورت تحقق، پرداخت معوقات کارگران در اولویت قرار دارد و با عنایت به تعیین مدیر عامل جدید از جانب سازمان خصوصی سازی، مدیر عامل باید برنامه تولید و کار را اعلام نماید.
یاوری اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی و حفظ و تثبیت اشتغال اقدامات قانونی خویش را در مورد هپکو انجام داده است و کماکان و مستمراً امورات مرتبط را پیگیری می کند.
مدیرکل پشتیبانی از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اظهار داشت: هیچ کارگری به خاطر طلب کردن حقوق حقه خود و تامین معیشت خانواده اش نباید بازداشت شود.