رییس دانشگاه آزاد: کلینیک کشاورزی و تکنولوژی های جدید در دانشگاه آزاد استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش اجاره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان بازدید از شهر فناوری و نوآوری واحد اراک و نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی پیشنهاد کرد: مرکز مشاوره و کلینیک کشاورزی و تکنولوژی های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی راه اندازی شود تا یک چرخه اقتصادی مؤثر در حوزه کشاورزی ایجاد شود.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان مرکزی با حضور در شهر فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی واحدها و مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بازدید کرد.
طهرانچی در این بازدید دوساعته، از دستاوردهای پژوهشی استان در حوزه دام، آبزیان، تولید علوفه و سیلاژ، دستگاه برداشت پیاز زعفران، سیستم آموزشی PLC و کنترل صنعتی، ربات های مسیریاب و مانع یاب، بورد لاجیک آزمایشگاهی، محصولات تولیدشده در حوزه گیاهان دارویی، دستاوردهای مدارس سما، پودر لاغری گیاهی، پماد عضلانی با پایه دارچین، اسپری ضددرد عضلانی گیاهی، استخوان های مصنوعی، سامانه میز خدمت و… بازدید به عمل آورد و با پژوهشگران حاضر در این نمایشگاه گفتگو کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همینطور از کارگاه تحقیقاتی طراحی و دوخت در واحد اراک بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدیدها، با اشاره به انجام سفرهای استانی به منظور آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های واحدها، اظهار داشت: این سفرها در جهت آشنایی بیشتر با واحدها انجام می شود تا بتوانیم با حمایت سازمان مرکزی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در جهت خدمت به شهرها به کار گیریم.
طهرانچی با اشاره به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته، خاطرنشان کرد: گام اول این دانشگاه به فعالیت های آموزشی اختصاص داشت. حالا که همزمان با گام دوم انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی هم وارد گام دوم حیات خود شده است، توجه به حوزه فناوری و نوآوری بعنوان یکی از مأموریت های اصلی در نظر گرفته شده است. در این راستا به صورت عملیاتی فضاهای آموزشی بلااستفاده واحدها همچون سایت قدیمی واحد اراک، به شهر فناوری و نوآوری تبدیل می شوند تا بتوانیم از تکنولوژی های جدید پشتیبانی کرده و اشتغال جوانان را تأمین نماییم.
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بخصوص واحد اراک، در حوزه فناوری و نوآوری دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و برای توسعه فعالیت ها در این عرصه، لازم است موانعی که در راه اعضای هیأت علمی دانشگاه قرار دارد، برطرف شود. خوشبختانه امسال دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از لحاظ جذب دانشجو رشد خوبی داشته است که این مورد نشان از اعتماد مردم به این دانشگاه در حوزه آموزش و اشتغال دانش بنیان جوانان دارد.
طهرانچی در بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی، پیشنهاد کرد مرکز مشاوره و کلینیک کشاورزی و تکنولوژی های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی راه اندازی شود تا یک چرخه اقتصادی مؤثر در حوزه کشاورزی ایجاد شود.
سایت قدیمی واحد اراک، به شهر فناوری و نوآوری تبدیل می شوند