نتیجه ادغام دو خودروساز بزرگ چیست؟

اجاره: خیلی از مفسرین خودرو اعتقاد دارند که ادغام شرکت های خودروسازی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر، منجر به تغییر و تحولات عظیمی در صنعت تولید خودرو های الکتریکی خواهد شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه خودرو اعتقاد دارند که ادغام دو شرکت خودروسازی بزرگ فیات کرایسلر و پژو سیتروئن با یکدیگر سبب خواهد شد که تغییر و تحولات بزرگی در عرصه توسعه و تولید انبوه خودرو های الکتریکی به وجود بیاید و با تولد چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی در جهان خودرو های برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی پیشرفته، قدرتمند و لوکسی متولد شود و آینده بازارهای جهانی این وسائل نقلیه نوظهور را تغییر دهد.
چند روز پیش بود که اخباری در خصوص احتمال ادغام دو شرکت فیات کرایسلر و پژو سیتروئن و مذاکرات مقامات ارشد آنها برای انعقاد قرارداد در هفته های آتی منتشر گردید که به عقیده خیلی از مفسرین، این توافق منجر به تولد چهارمین خودروساز جهان خواهد شد. برآورد می شود که این شرکت جدید ۹ میلیون دستگاه خودرو در سال به تولید خواهد رسید که شامل برندهای معروفی همچون آلفا رومئو، سیتروئن، کرایسلر، پژو، ووکسهال، اوپل، مازراتی، جیپ، فیات، دی اس و دوج می شود.
برمبنای توافقات انجام شده، کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی شرکت پژو سیتروئن فرانسه در سمت مدیرارشد اجرایی شرکت ادغام شده جدید منصوب خواهد شد و جان الکان، مدیر فیات کرایسلر نیز با حفظ سمت، مدیریت آنرا برعهده خواهد گرفت.
حالا کارشناسان با انتشار گزارشی که در مجله فوربس نیز آمده است، خاطرنشان کرده اند که ادغام این دو شرکت و آغاز فعالیت یک خودروساز جدید و بزرگ تحت مدیریت اجرایی کارلوس تاوارز، بدون شک منجر به انقلاب در صنعت تولید خودرو های برقی خواهد شد و آینده این وسائل نقلیه نوپا و نوظهور را روشن تر از قبل خواهدنمود. دلیل آنها برای این پیش بینی، سمت مدیریتی کارلوس تاوارز (دومین مدیر ارشد اجرایی پس از کارلوس گون) به هنگام معرفی، توسعه و تولید خودروی الکتریکی نیسان لیف در آلیانس رنو – نیسان است.
نیسان لیف بدون شک یکی از بهترین، محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو های الکتریکی در جهان به حساب می آید که توانسته با قابلیت و امکانات گوناگون نظر و رضایت مشتریان و طرفداران خودرو های پاک و دوستدار محیط زیست را به سمت و سوی خود جلب نماید.
پژو سیتروئن الان دومین خودروساز بزرگ اروپاست و فیات کرایسلر نیز سومین خودروساز بزرگ آمریکا به حساب می آید که در کنار یکدیگر قادر خواهند بود محصولات جدید و پیشرفته و قدرتمندی را به تولید برسانند و بدین ترتیب خیلی از رقبای خودرا در بازارهای جهانی کنار بزنند.
همین طور گفته می شود هیئت مدیره این دو خودروساز بزرگ در هفته های آتی با یکدیگر ملاقات، گفت و گو و مذاکراتی خواهند داشت تا در مورد جزئیات این توافق و ادغام به نتایج مشترکی دست یابند. مقرر است ۸۰ درصد از همکاری ها در طول چهار سال آینده به نتیجه برسد.
خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش بیش از پیش خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیش تر از این خودرو های پاک، باعث شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودرو های برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

منبع: