رئیس ستاد مبارزه با قاچاق در گزارش اجاره: آیین نامه واردات کالاهای ته لنجی بازبینی می شود

به گزارش اجاره رئیس ستادمبارزه باقاچاق با اشاره به اینکه بعضی از مصوبه واردhت کالاهای ته لنجی سواستفاده کردند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که باتجدیدنظر در این آئین نامه بتوانیم تخلف در واردات ته لنجی را مهار نماییم.

علی مویدی خرم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد تخلف در ترخیص کالای همراه ملوان تحت عنوان ته لنجی در قالب مصوبه بهمن ماه سال قبل دولت و آیین نامه اجرایی آن، تصریح کرد: در آیین نامه مذکور، واردات کالاهای ته لنجی برای ملوانان به صورت کامل آزاد نشده است بلکه سقفی برای واردات دارد.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در واقع برای ملوانان و کسانی که در این بخش کار می کنند، سقفی گذاشته شد اما بعضاً شاهد می باشیم که واردات ته لنجی از این سقف عبور کرده است که کالای اضافه بر سقف مذکور، قاچاق شمرده می شود.
وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با تجدیدنظر در این آیین نامه و مقررات بتوانیم تخلف در واردات ته لنجی را مهار نماییم.
مویدی در مورد اینکه چه زمانی اصلاح آیین نامه مذکور به سرانجام می رسد، اظهار داشت: تلاش می نماییم تا قبل از نوروز ۹۹، سقف را تعیین نماییم تا راه های تخلف مسدود شود.
بهمن ماه سال قبل مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اطلاع داد که آیین نامه های ساماندهی فعالیت مرزنشینان و ورود کالا توسط مرزنشینان به سبب ۱۳۳۹ قلم کالایی که دولت در ابتدای سال ۹۷ برای ثبت سفارش واردات آنها ممنوع کرده بود، تحت شعاع قرار گرفته بود که لازم بود برای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان و فعالیت مرزنشینی، اقلام ضروری از لیست ثبت سفارش بیرون برود.
در همین راستا ۴۸ قلم کالای مجاز وارداتی برای مرزنشینان و ۱۰۰ قلم کالایی که در قالب آیین نامه ساماندهی بازارچه های غیررسمی و موقت مرزی از حق ورودی معاف هستند، اعلام گردید. پیش از این اقلام خوراکی ۷۰ درصد و اقلام غیرخوراکی ۳۰ معافیت از ورود داشتند که با مصوبه بهمن ماه سال قبل دولت، اقلام خوراکی تا ۱۰۰ درصد و غیرخوراکی تا ۵۰ درصد معافیت ورودی برخوردار شدند.
برای مشاهده متن کامل مصوبه دولت، آیین نامه و فهرست اقلام مجاز ته لنجی برای واردات به اینجا رجوع کنید.