عضو هیئت مدیره انجمن شیمی مطرح کرد همکاری انجمن شیمی ایران با صنایع

به گزارش اجاره عضو هیئت مدیره انجمن شیمی ایران با اشاره به اینکه در سال جهانی شیمی (۲۰۱۱) مسئولیت همه کارها همچون معرفی این علم با ما بود، اما خوشبختانه در سال جدول تناوبی موزه علوم با ما همکاری داشتند، اظهار داشت: انجمن شیمی ایران ۶ مجله بین المللی و یک مجله فارسی منتشر نموده و در شرایط مختلف با صنایع ارتباط برقرار می کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، یدالله یمینی در مراسم افتتاحیه رویداد جدولیم که امروز در موزه ملی علوم و فناوری ایران برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۱۵ کمیته در انجمن شیمی و پنل های این انجمن برای معرفی جدول تناوبی، اظهار داشت: جلسات ما در ارتباط با سال جهانی جدول تناوبی اسفند ماه ۹۷ کلید خورد و از همان زمان با همه دانشگاه ها ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم سخنرانی هایی را با کمک خود آنها، به خصوص با کمک انجمن های علمی، در دانشگاه ها ترتیب دهیم.
وی افزود: همینطور در سال ۲۰۱۱ که سال جهانی شیمی معرفی شده بود، مسئولیت کارها با ما بود تا علم شیمی و ارتباط آن با زندگی و رفاه مردم را به همه معرفی نماییم. خوشبختانه در سال ۲۰۱۹ که سال جدول تناوبی بود، موزه علوم هم برنامه هایی در این راستا برگزار کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن شیمی ایران و استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فعالیت های “مندلیف”، دانشمند روسی، اظهار داشت: به خاطر تلاشهای این دانشمند و این مورد که جای برخی عناصر در جدول خالی گذاشته شد، ظرف ۵۰ سال اغلب عناصر ناشناخته پیدا شدند. از طرفی جدول تناوبی سبب شده خواص عناصر را بهتر بشناسیم و آنرا راحت تر آموزش دهیم.

یمینی با اشاره به اینکه علم شیمی یک علم پیشرو است و ما به آینده این علم امید داریم، اظهار داشت: در کنار بحث تولید علم، مبحث فناوری و هم تجارت و وارد کردن فناوری ها به تجارت مطرح است. تحقیقات علمی ما از حدود سال ۱۹۷۰ شروع شده و الان حدود ۱۰ سال است که وارد بحث فناوری شدیم و در چند سال آینده نتایج این رشد را در زندگی مردم خواهیم دید.

وی سپس به تاریخچه انجمن شیمی اشاره نمود و اظهار داشت: این انجمن قبل از انقلاب در سال ۵۴ شکل گرفت و پیش از انقلاب توانستیم ۳ کنگره در سطح کشور برگزار نماییم و به شکل رسمی از سال ۱۳۶۴ آغاز به فعالیت کردیم. هم اکنون ۹ هزار نفر عضو گروه تلگرامی انجمن هستند. در شرایط مختلف تلاش می نماییم با صنایع و مسائل آنها ارتباط برقرار کرده و به آنها کمک نماییم.

عضو هیئت مدیره انجمن شیمی ایران در انتها تصریح کرد: انجمن شیمی دارای ۶ مجله بین المللی است که همگی جزو مجلات آی اس آی هستند و همینطور مجله فارسی آموزش شیمی را منتشر می کند. یکی از مجلات بین المللی انجمن شیمی که انتشارات اشپیگل منتشر می کند، Journal of the Iranian Chemical society است که ۲۰ درصد عواید آن به انجمن شیمی برمی گردد و این مقدار سال قبل ۱۵ هزار یورو بوده است.