سازمان حمایت اعلام کرد کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه کالاهای اساسی قرار گرفتند

به گزارش اجاره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نمود که کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و…. هستند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه ای اعلام نمود که این سازمان به کلیه سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها ابلاغ و اعلام نموده که با قید فوریت انبارهای مستقر در استان ها را که موجودی کالاهای بهداشتی از قبیل ماسک، الکل، مواد شوینده و ضدعفونی کننده را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده اند، شناسایی و با آنها برخورد کند.
همینطور بر مبنای مصوبه کارگروه تنظیم بازار، کالاهای بهداشتی همچون ماسک الکل، شوینده ها و ضدعفونی کننده ها در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و…. می شوند و عدم ثبت موجودی کالاهای مذکور در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار به حساب می آید.
بر این اساس، با عنایت به این که این محصولات در زمره اقلام مشمول قرار گرفته اند کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و… مکلف به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبار هستند.
همینطور در مواردی که موجودی این اقلام در سامانه های مورد نظر ثبت شده باشد، برپایه نوع کالا، توزیع باید در شبکه های تعریف شده و برابر سیاست های ستاد مقابله با کرونا صورت گیرد.
سازمان حمایت باردیگر تصریح کرد که از هموطنان در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار، از راه تماس با سامانه ۱۲۴ به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.