طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ماه رمضان در تهران شروع شد

اجاره: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام نمود که طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ماه مبارک رمضان در تهران از امروز شروع شد و کالاهای اساسی هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت.
عزیز اله افضلی در گقت وگو با ایسنا، اظهار نمود: این طرح بمنظور نظارت و کنترل بر بازار و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی با حضور دستگاه های نظارتی از امروز شروع می شود.
بگفته وی اجرای طرح تشدید بازرسی بر بازار تا اختتام ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بازرسان سازمان صمت به همراه اتاق اصناف تهران ضمن رصد بازار، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پرونده متخلفین را به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.
افضلی با اشاره به افزایش نیاز مردم به برخی از اقلام پرمصرف ویژه ایام ماه مبارک رمضان، اصرار کرد که هیچ گونه کمبودی در عرضه کالاهای اساسی وجود ندارد و به هیچ عنوان افزایش قیمت نصورت نمی گیرد. همین طور درصورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت توسط بازرسان، برخورد قانونی خواهد شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان در آخر از هم وطنان درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان حمایت، ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت کیلویی حداکثر ۸۰۰۰ تومان، به همین میزان شکر با قیمت کیلویی حداکثر ۵۹۰۰ تومان، ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب کیلویی حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که باتوجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایرمشخصه های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری می شود، از امروز در فروشگاه های زنجیره ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار و تعاونی ها برای ماه رمضان عرضه می شود.

منبع: