معاون استاندار: تعیین مالکیت هپکو، آذرآب و واگن پارس دغدغه استان مرکزی است

به گزارش اجاره مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: تعیین مالکیت سه صنعت بزرگ استان شامل هپکو، آذرآب و واگن پارس بزرگترین دغدغه استان است.
سعید فرخی امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست استاندار مرکزی با نماینده جامعه کار و تولید استان مرکزی با اشاره به دغدغه استان نسبت به تعیین مالکیت و واگذاری سهام سه شرکت هپکو، آذرآب و واگن پارس بیان کرد: پیرو همین دغدغه هر روز بررسی های لازم انجام می شود اما برخی پیچیدگی های حقوقی مانع کار می شود.

وی با اشاره به جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با محوریت مشکلات شرکت هپکو و آذرآب که در آذرماه سال قبل برگزار شد، اظهار داشت: روند کار از دستور کار معاون اول رئیس جمهوری خارج نشده است اما سرعت کار پایین است، هرچند که استان پیگیری های لازم را دارد و شنبه همین هفته ملاقاتی با رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر صمت داشتم و خوشبختانه دستور واگذاری هپکو به ایمیدرو و واگن پارس به مپنا صادر گردیده است.

فرخی درباب افزایش سرمایه شرکت آذرآب اشاره کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی آذرآب تزریق نقدینگی است و راهکارهایی نیز مطرح است؛ یکی از راه ها افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است که به نظر میرسد دردی را دوا نمی کند و در قبال هپکو هم تجربه خوبی در این عرصه نداشتیم، همین طور افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و موضوع دیگر افزایش سرمایه از محل فروش و مجدد خرید است که باید بررسی شود، اما آنچه مهمست حکمی دادگاه بدوی است که در قبال آذرآب صادر گردیده است که نگرانی جدی در این راستا وجود دارد.

وی اشاره کرد: در این حکم آمده است که سهامدار امکان فروش و تبدیل سهام را ندارد، همین طور آورده نقدی نیز خطر آفرین خواهد بود، در مسافرت هفته گذشته معاون قوه قضاییه به استان مذاکراتی صورت گرفت تا رای این دادگاه بررسی شود بطوریکه بانک کشاورزی بعنوان سهامدار عمده با صدور ضمانت نامه و آورده نقدی مخالفتی نداشته باشد و از محل فروش درصدی از سهام و آوردن آن به مجموعه، گره گشایی صورت گیرد.

فرخی درباب تولید و توزیع ماسک در استان بیان کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید ماسک در کشور روزانه ۷۰۰ هزار عدد بوده است که با یک سوم ظرفیت هم فعالیت داشتند و با فعالیت گروه های جهادی این رقم به ۲ میلیون عدد ماسک افزایش یافت در صورتیکه نیاز سیستم بهداشت و درمان کشور روزانه یک میلیون ماسک است، اما با این وجود استان مرکزی عملکرد قابل قبولی در این راستا داشته است هرچند که هنوز کمبودهایی وجود دارد.

معاون استاندار اشاره کرد: امسال سال جهش تولید است و امیدواریم بعد از عبور از کرونا بتوانیم با همکاری همه عوامل تولید جهش تولید را در کشور رقم بزنیم.

منبع: