اگر قیمتها بالا برود باردیگر پراید را تولید می نماییم

به گزارش اجاره معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار اظهار داشت: متاسفانه اتفاقی که بعد از توقف تولید محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، درمورد خودرو پراید هم رخ داده و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزوده شده است.
به گزارش اجاره به نقل از سایپا، حسین کاظمی با اشاره به اینکه سال هاست صنعت خودرو ایران بخصوص گروه خودروسازی سایپا به علت تولید خودرو پراید مورد نقدها و تخریب های زیادی قرار گرفته است، اضافه کرد: با وجود اینکه خیلی از این انتقادها غیرکارشناسی و بیشترمعطوف به استفاده غیرمنطقی از یک خودرو درون شهری در جاده های برون شهری بود، اما گروه خودروسازی سایپا با هدف احترام به خواسته عمومی جامعه و در جهت ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود مبادرت به خروج این خودرو از خط تولید کرد.
وی با اشاره به اینکه این قیمت های سرسام آور خودرو ها همچون پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودرو ها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی صورت می گیرد، افزود: متاسفانه جوسازی و نقش آفرینی واسطه های بازار بعد از توقف تولید دو مدل خودرو پراید سبب شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در شرایطی است که در همه کشورها وقتی تولید یک محصول به علت فناوری قدیمی متوقف می شود، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشم گیر پیدا می کند.
وی اضافه کرد: بعد از انتشار خبر توقف تولید پراید و افزایش قیمت ها در بازار، بعضی از منتقدان تولید آن، تغییر رویکرد داده و بیان می کنند که با خروج پراید، بعنوان ارزان ترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می دهد.
کاظمی با اشاره به اینکه در ایام اخیر پیشنهادهایی به سایپا برای عرضه باردیگر این خودرو به منظور تنظیم بازار ارائه شده، اضافه کرد: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت ها می توان عرضه پراید را از سر گرفت.
معاون فروش سایپا افزود: تولید مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط همچون سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوزها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه باردیگر پراید را دارد.