مدیرعامل کمباین سازی ایران: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بساط رانت هم جمع می شود

مرکزی مدیرعامل کمباین سازی ایران اظهار داشت: دولت با آزادسازی قیمت ارز رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از بین ببرد.
حمیدی فر در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در هر محیطی فساد وجود دارد، اضافه کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها سبب رانت شده است، شرکت کمباین سازی در یک دوره ای ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت می کرد و این امر سبب کاهش قیمت و هزینه تولید می شد، اما با حذف این ارز باوجود همه دشواری ها، رانت هم حذف می شود.
وی با اشاره به اینکه کمباین برنج با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می شد و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار حذف رانت، البته فشارهایی را برای جامعه به همراه دارد، اظهار نمود: با تحمل این فشار، می توان آرامش را به جامعه بازگرداند.
مدیرعامل کمباین سازی بیان نمود: امروز اگر با معضلی در تأمین نهاده ها روبرو می باشیم به دلیل اختصاص یافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به عده ای و تخصیص نیافتن آن به دیگری است، امیدواریم دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از سطح جامعه برچیند.
حمیدی فر با اشاره به اینکه شرکت کمباین سازی طی دو سال گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار نداشته و فقط با ارز آزاد فعالیت نموده است، اضافه کرد: دولت با آزادسازی قیمت ارز می تواند در نظر گرفتن سوپسید به تولیدکننده و مصرف کننده را با استفاده از ابزارهای دیگر عملیاتی کند.
وی در مورد روند تولید در شرکت کمباین سازی اراک با اشاره به اینکه پیشبینی بر این است که رکورد تولید سال قبل در شرکت زده خواهد شد، اظهار داشت: به هر حال روند تولید با فشارهای مختلف همچون تحریم اقتصادی، کرونا، مشکلات ارزی و… مواجه می باشد، اما با همه این مسائل تولید در جریان است و مشکلات با همفکری و هم افزایی رفع می شود.
حمیدی فر اظهار نمود: تلاش و برنامه ریزی شرکت بر این است که تولید که تابحال ماهیانه دو دستگاه کمباین بوده است به ۲.۵ دستگاه در ماه برسد.