تولید ۶ ماده مؤثره دارویی از طرف دانش بنیان ها

اجاره: پژوهشگران یکی از شرکت‎های دانش بنیان ۶ قلم ماده اولیه دارویی را تولید کردند که بگفته آنها این محصولات از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمدرضا ریاحی روحی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه این مجموعه فعالیت خودرا با تولید ۶ قلم مواد اولیه دارویی توسعه داده است، اظهار داشت: متخصصان این شرکت توانستند دانش لازم برای تولید ۶ محصول دارویی “متفورمین هیدروکلراید”، “سلکوکسیب”، “پرگابالین”، “ویتامین B۱”، “اس سیتالوپرام” و “دیلیتازم هیدروکلراید” را کسب کنند.
وی ادامه داد: اصلی ترین محصول شرکت “متفورمین هیدروکلراید” نام دارد که با اهمیت ترین داروی ضد دیابت جهان محسوب می شود. متخصصان ما با بهینه کردن زمان تولید و بهینه سازی مقادیر حلال های مصرفی موجب افزایش کیفیت این محصول شدند و با تولید انبوه این محصول و داروی تولید شده متفورمین می توان از خروج ۷۰ میلیون دلاری ارز جلوگیری کرد.
ریاحی با تاکید بر اینکه محصولات ما با بالاترین استانداردهای تولید و به صورت دقیق و جامع تحت آزمایش کنترل کیفیت مطابق با فارماکوپه های BP و USP تولید می شوند، اشاره کرد: گلی بن کلاماید یکی از محصولات تولیدی شرکت است که برای دیابت نوع ۲ به کار می آید. این دارو با تحریک سلول های بتای لوزالمعده بدن را وادار می کند تا انسولین بیشتری تولید نماید.
برمبنای اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی “فاموتیدین” را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نام برد و اظهار داشت: از این دارو برای درمان سوزش معده (سر دل) و دیگر علائمی که موجب ایجاد مقدار زیادی اسید در معده (سوءهاضمه اسیدی) می شوند استفاده می شود.

منبع: