وزیر صمت مطرح کرد رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین ماه

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل و ذخیره سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها آگاهی داد.
به گزارش اجاره به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، علیرضا رزم حسینی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت (طرح تام) اظهار نمود: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به بسترسازی و فراهم آوری زمینه های لازم برای جذب این نقدینگی در بخش تولید است. باید بخش تولید برای سرمایه گذاری سودآور باشد تا سرمایه های سرگردان به سمت این بخش هدایت شوند.
وی با اعلان اینکه بوسیله سیاست های تامین مالی دولت که تکالیف و وظایف قانونی آن می باشد مانند تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید نیز در سال قبل ۴۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده، اظهار داشت: بیش از ۷۲۰ هزار میلیارد تومان در سال قبل به بخش تولید تسهیلات بانکی ارائه شده، یعنی از میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده از طرف شبکه بانکی در سال قبل نزدیک به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.
ایشان سپس از رشد صنعتی ۸ درصدی در سال قبل آگاهی داد و اشاره کرد: تجارت خارجی کشور در سال قبل ۷۵ میلیارد دلار و میزان تامین کالا (واردات و صادرات) ۱۴۶ میلیون تن بوده است.
ذخیره سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها
رزم حسینی با اشاره به خودکفایی و صادرات اقلام بهداشتی در رابطه با کرونا، اظهار داشت: بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها موجود است، در حوزه دستگاه های ونتیلاتور صادرات محور شدیم و کارخانه های شوینده دو یا سه شیفت کار می کنند.
وی همین طور از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی بوسیله این طرح توسط شرکت های برتر (طرح تام) آگاهی داد و اظهار نمود: برآورد ما این است که رقم قابل توجهی بوسیله این طرح بصورت پولی (مالی) و اعتباری به بخش تولید تزریق شود. واحدهای راکد، نیمه تعطیل و ظرفیت های خالی را نیز بصورت هدفمند در امتداد این طرح تامین مالی خواهیم کرد.
این مقام مسوول خلق پول از مسیر تولیدکنندگان و شرکت های برتر را ضروری دانست و اشاره کرد: در این راستا سال قبل ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند شناسایی شده است که تفاهم نامه هایی را با آنها امضا کرده و این طرح نیز امسال تداوم دارد. در زمینه برنامه های وزارت صمت برای توسعه صنعتی در مناطق کمتر برخوردار بوسیله طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر نیز شرکت های برتر برای حوزه تولید تامین مالی خواهند کرد.
رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین ماه
وزیر صمت در انتهای سخنان خود از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل آگاهی داد و اظهار داشت: واردات کالاهای مورد نیاز تولید، تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانجات بصورت هدفمند دنبال می شود و در صورت برداشته شدن تحریم ها نیز سیاست تقویت و تعمیق ساخت داخل تداوم دارد.
گفتنی است که در آیینی با حضور علیرضا رزم حسینی «وزیر صمت» تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و بانک تجارت(به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.