دو نهادی که اصرار به برگزاری انتخابات شرکتهای سهام عدالت دارند

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از اصرار سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای برگزاری انتخابات مدیران این شرکت ها اطلاع داد.

به گزارش اجاره به نقل از رادیو گفتگو، اکبر حیدری با اشاره به اینکه مجامع از منظر قانون غیرقانونی هستند، در اینباره توضیح داد: بنا بر اعلام سازمان بازرسی کل کشور به علت اینکه اساسنامه مورد عمل به صورت فوق العاده در مجمع به تصویب نرسیده و حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بیشتر از ۵۰ درصد مردم در مجامع روشن نیست، احساس می شود مباحث وارد شده توسط سازمان بازرسی کل کشور هنوز رفع نشده است.
وی با بیان اینکه انتخابات باید تا رفع این موارد و حفظ حق مردم و رعایت قانون، به تعویق بیفتد، اضافه کرد: برخی مراجع قضائی در این رابطه احکامی صادر کرده اند.
در ادامه پوریا خاوری، مسئول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک سهام عدالت ضمن اشاره به اینکه ما برگزار کننده مجمع هستیم و آنچه را که سازمان بورس بعنوان نهاد بالادست از رهبری دریافت کرده، واگذاری وظیفه آزادسازی سهام عدالت به شورایعالی بورس است.
وی اعتقاد دارد مردم هرچه سریع تر باید به حق اصلی خود برسند و تصریح کرد: خیلی از مردم نسبت به وجه سهام عدالت خود حساب ویژه باز کرده اند.
خاوری اعتقاد دارد این نهاد بعنوان خدمتگزار در کنار مردم ایفای نقش می کند و غیرقانونی بودن انتخابات مجمع را صراحتاً رد کرد و اضافه کرد: اصلاً این بحث در کار نیست.
وی افزود: شرکتهای زیر مجموعه سازمان بورس موظف می باشند از قوانین تبعیت کنند.
خاوری در ادامه سخنان دیگر میهمان برنامه که تصریح کرد در ارتباط با غیر قانونی بودن نامه عرضه شده است، اظهار داشت: درباره اظهارات آقای حیدری در مورد سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه، بهتر است نماینده ای از این سازمان ها در اینباره صحبت کنند!
حیدری در این میان تاکید کرد ما مدافع حق سهامداران و شرکت ها هستیم و خاطرنشان کرد که رهبری ضرورت انتقال سهام را به صاحبان تاکید نمودند و در نامه اخیر دفتر رهبری به شورای بورس تکلیف شده است که انتخاب مدیران در قالب آیین نامه مصوب شورایعالی بورس باشد ولی اتفاق کنونی، خارج از چارچوب آیین نامه و بدون تصویب اساسنامه و هم تحقق مشارکت واقعی مردم است.
خاوری هم خطاب به دیگر میهمان برنامه درخواست نمود که حیدری اطلاعات خویش را به روز کند
سپس حیدری تصریح کرد: در جلسات در ارتباط با شورایعالی بورس حضور داشته و در ریز جزئیات و مذاکرات قرار دارد.
خاوری اظهار داشت: این بحث شما دقیقاً مغایر صحبت ماست.
سپس حیدری اضافه کرد: آیین نامه اجازه ای به شورایعالی بورس نداده است.
خاوری هم افزود: مصوبه ای که ۴ مراد ۹۹ ضمیمه شده است در مورد دعوت به مجمع اشاراتی دارد.
حیدری این اظهارات را «تفسیر به رأی» تلقی نمود و افزود: اساسنامه باید در مجمع فوق العاده به تصویب برسد.
پس از آن خاوری خاطرنشان کرد: این گونه نیست که فقط چند نفر از اعضای هیئت مدیره شورایعالی بورس در جلسه حضور دارند و در شورایعالی بورس از نهادهای مختلف، نمایندگانی حضور دارند که اگر مصوبه ای صادر می شود، مورد تأیید همگان است.

منبع: