معاون قضایی دادستان کل کشور: بانک ها شعبده بازی می کنند

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بانک ها در برابر واحدهای تولیدی و شعار سال شعبده بازی می کنند، اظهار داشت: عرضه تسهیلات به واحدهای صنعتی بعضاً به مشکلی در راه تولید بدل شده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سعید عمرانی قبل از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در سمنان ضمن اشاره به مشکلات و موانع تولید در سطح کشور، تاکید داشت: بانک ها باید در زمینه تسهیلاتی که عرضه می کنند شفافیت به خرج دهند، بعضاً از واحدهای تولیدی بدهکار سوال می شود و پاسخ می گویند که ۴۰ میلیارد تومان از بانک وام گرفته اند، ۶۰ میلیارد تومان پرداخت کرده اند و هنوز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بدهکار هستند.
وی با اشاره به اینکه این کار بانک ها بیشتر به شعبده بازی شبیه است، اضافه کرد: بعید است که یک شعبده باز هم بتواند چنین تردستی را کند بنابراین باید گفت بانک ها می بایست شفافیت را در برابر این وام ها داشته باشند و اگر نیاز باشد دستگاه قضائی از آنها می خواهد که اسناد شأن را ارائه نمایند.
معاون قضائی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مدت زیادی است که دستگاه قضائی کشور دیپلماسی را در زمینه تولید کنار گذاشته و به میدان عمل وارد شده است، اظهار داشت: به تولید کننده و سرمایه گذار و هر کس که بتواند نان در سفره مردم بگذارد این اطمینان را می دهیم که تمام قد در کنارشان هستیم.
عمرانی با اشاره به اینکه دوران مماشات گذشته است، تصریح کرد: اگر مسئولی در زمینه تولید بتواند کاری را از پیش ببرد ما او را حمایت هم می نماییم و اگر این توان در او نیست و شاهد فعل یا ترک فعل در زمینه اقتصادی هستیم، بدون مماشات این مسئول را باید عوض کرد.