مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد حمایت ۹۰درصدی از حضور دانش بنیان ها در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ترکیه

به گزارش اجاره مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۱۴ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ترکیه با حمایت ۹۰ درصدی این صندوق اطلاع داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا مرضیه شاوردی در رویداد یکشنبه های صادراتی، برگزاری این رویداد را بحث و تبادل نظر در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان دانست و اضافه کرد: تمرکز رویداد امروز صادرات تجهیزات پزشکی به اروپا با تمرکز بر کشور ترکیه است.
وی به بیان آمارهای در ارتباط با صادرات کشور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بر مبنای آمارها میزان صادرات کشور در سال ۹۹ حدود ۵.۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۶ درصد افزایش نشان داده است.
شاوردی بیشترین میزان صادرات را با حجم ۹.۸ میلیارد دلار به کشور چین ذکر کرد و افزود: کشورهای چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه از مقاصد صادراتی ایران به شمار می روند.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری ۵۶ درصد صادرات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی را در ارتباط با حوزه دارویی و فرآوردهای دارویی، ۱۷ درصد صادرات را در ارتباط با لوازم پزشکی، ۱۴ درصد را در ارتباط با تجهیزات پزشکی و ۱۳ درصد صادارت کشور را در ارتباط با تجهیزات محافظت شخصی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: ۵ کشور اول که ۴۹ درصد صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی را به خود اختصاص داده اند شامل آلمان، امریکا، سوئیس، هلند و بلژیک هستند.
شاوردی به وضعیت صادرات ایران اشاره نمود و با اشاره به اینکه ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک خشکی و آبی دارد، تصریح کرد: کل نیاز وارداتی کشورهای هم مرز ایران ۵۰ میلیارد دلار است، ولی توان صادراتی ایران ۴۴۵ میلیون دلار ذکر شده است و این عدد نشان داده است که ایران بسیاری از این ظرفیت صادراتی استفاده نکرده است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با تکیه بر این که این صندوق درصدد است با پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان، این شرکت ها بتوانند با کمترین هزینه به بازارهای جهانی وارد شوند، افزود: یکی از این اقدامات حمایتی زمینه سازی برای حضور این شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی است و با برنامه ریزی های صورت گرفته شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ترکیه اعزام خواهند شد.
شاوردی افزود: در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ترکیه ۱۴ شرکت دانش بنیان ایرانی با حمایت ۹۰ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی حضور می یابند، ضمن آنکه دو هفته پس از این نمایشگاه، شرکتهای دانش بنیان به نمایشگاه شهر هوشمند این کشور حضور خواهند یافت.
وی از برنامه ریزی برای تبادل فناوری شرکتهای دانش بنیان در کشور انگلستان اطلاع داد و اظهار داشت: برای حضور این شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی دوره های آموزشی در حوزه هایی چون مالکیت فکری برگزار می شود.