مرز جدید ریلی ایران و آذربایجان، تکمیل نشده به رسمیت شناخته شد

اجاره: در حالی مرز جدید ریلی ایران و آذربایجان در شهرستان پارس آباد مغان از طرف هیئت وزیران مرز مُجاز شناخته شد که راه آهن میانه-اردبیل-پارس آباد هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۲ اردیبهشت ماه در خصوص تعیین مرز ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه تازه کند شهرستان پارس آباد مغان استان اردبیل بعنوان مرز مجاز ریلی ورود و خروج بار و مسافر به وزارت اقتصاد (گمرک) و وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن) ابلاغ نمود.
مرز ریلی ایران و آذربایجان قسمتی از راه آهن میانه-اردبیل-پارس آباد است که هنوز تکمیل نشده و بگفته مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی، جزو برنامه های تکمیل زیرساخت های ریلی سال جاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دارد.
گفتنی است مرز ریلی ایران و افغانستان در منطقه مرزی شمتیغ استان خراسان رضوی یک ماه پیش از بهره برداری از راه آهن خواف-هرات با حضور رؤسای جمهور ایران و افغانستان بعنوان مرز مُجاز ریلی از طرف هیئت وزیران شناخته و به وزارت راه ابلاغ گردید.
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مرداد ماه سال قبل در بازدید از کارگاه راه آهن میانه اردبیل از افتتاح این خط آهن و رسیدن ریل به مرکز استان تا اختتام دولت دوازدهم آگاهی داده بود.
نوبخت تاکید کرده که این خط آهن باید به جمهوری آذربایجان نیز متصل شود.
گفتنی است هم اکنون تنها مرز ریلی ایران و آذربایجان در راه آستارا-آستارا فعال بود که باید این خط آهن نیز به مسیر ریلی قزوین-رشت متصل شود.

منبع: