وحدت خبر داد گزارش اثربخشی کارهای کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری درحال تدوین است

به گزارش اجاره دبیر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با اعلان اینکه گزارش اثربخشی کارهای این کارگروه درحال تدوین است، اظهار داشت: با حضور فعال و حمایت دکتر غلامی، وزیر علوم در جلسات کارگروه، هیچ مشکل حل نشدنی نداشتیم.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، دکتر علی وحدت در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با بیان این مطلب خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار نمود: اگر شما در جلسات کارگروه حضور نمی یافتید، اساسا اتفاقات خوب نمی افتاد. بارها شما در صحن دولت، با اقتدار از کارگروه دفاع کردید و حتی در جایی که قرار بود اساسنامه تیپ از میان برداشته شود، با حمایت شما این امر محقق نشد.
ایشان سپس با تاکید بر این که ممکنست قسمتی از عملکرد بخش خصوصی از اعتبارات دولتی باشد، اما صندوق های پژوهش و فناوری بنگاه خیریه نیستند، اظهار داشت: صندوق های پژوهش و فناوری سود بخش خصوصی را تقسیم می کنند، بدین سبب وجود این صندوق ها باارزش است. ساختار خصوصی با اعتبار دولتی طولانی مدت اصلاح می شود، کما این که هم اکنون مراجعه ای که شرکت های فناور به صندوق ها می کنند قابل مقایسه با گذشته نیست، چونکه این صندوق ها جرات فعالیت در اکوسیستم را پیدا کرده اند.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در آخر با تاکید بر ضرورت تدوین گزارش اثربخشی کارهای صندوق های پژوهش و فناوری اظهار داشت: گزارش اثربخشی کارهای کارگروه در بخش مستندسازی درحال تدوین است و گزارش دقیقی در این زمینه ارائه خواهیم کرد. کما این که ما همین گزارش را در بخش کارهای صندوق نوآوری و شکوفایی آماده کرده ایم که قابل ارائه است.

منبع: