اعطای مجوز دانش بنیان برای ۶ محصول حوزه دندانپزشکی

پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان از میان ۲۲ محصول در زمینه دندانپزشکی توانستند برای ۶ محصول خود مجوز دانش بنیانی دریافت نمایند که عرضه آنها به بازار از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.
امید عرب، مدیر برنامه ریزی و تولید یکی از شرکت‎های دانش بنیان در گفت‎وگو با ایسنا با اعلان اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۵ در زمینه دندانپزشکی فعالیت خودرا شروع کرد، اظهار داشت: در سال ۹۷ توانستیم ۲۲ محصول در این عرصه به بازار عرضه نماییم و زنجیره و سبد محصولات این شرکت ارتقا یافت.
وی افزود: از این تعداد تعدادی از محصولات تولید شده مجوز دانش بنیان را کسب کردند که شامل “”اِندوکَل”، “کلسیم هیدروکساید” (Calcium Hydroxide)، ” ژل انعقاد خون (Alumstop)”، “اسید اچ (Etching)”، “اسید اچ پرسلن (Cera-Etch)” و “مروا پِرپ (Morva-Prep)” می شود.
عرب، کلسیم هیدروکساید را ماده پرکننده موقت ریشه دندان دانست و افزود: Alumstop یک ژل خون بند دندانی است که در جراحی های دندان از آن استفاده می شود.
مدیر برنامه ریزی این شرکت با اشاره به اینکه اسید اچ پر مصرف ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان ها کاربرد دارد و تصریح کرد: محصول سرا اچ (Cera-Etch) تولید شده در این شرکت کار اسید اچ را انجام می دهد با این تفاوت که از این ماده در ترمیم های سرامیکی و کامپوزیتی استفاده می شود.
وی اشاره کرد: “مروا پرپ” ماده ای برای فایلینگ دندانپزشکی است که برای پر کردن ریشه کانال دندان ها و ضد عفونی کردن از آن استفاده می شود.
عرب تصریح کرد: برآوردهای انجام شده در سال ۹۷ نشان داد که با تولید این محصولات یک تا یک و نیم میلیون دلار از هدر رفتن ارز جلوگیری شده است.