هویج ارزان می شود؟

اجاره: رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت هویج در میدان مرکزی میوه و تره بار آگاهی داد.
اسدالله کارگر در گفت و گو با ایسنا با اعلان اینکه طبق گزارش های شفاهی اعضای اتحادیه قیمت هویج رو به کاهش است، اظهار داشت: قیمت هویج در میادین مرکزی میوه و تره بار ۱۸ تا ۲۵هزارتومان بود که در یکی دو روز اخیر این عدد به ۱۳ تا ۱۷ هزارتومان رسیده است.
وی افزود: هویج با هوای سرد سازگاری بیشتری دارد و تولید آن از شهریور به بعد بیشتر خواهد شد. هویج در تابستان تنها در یکی دو استان کاشت می شود ولی در پاییز و زمستان تعداد استان هایی که هویج تولید می کنند بیشتر خواهد شد.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران افزود: قیمت هویج رو به کاهش است و امیدواریم قیمت عمده آن در میدان مرکزی میوه و تره بار به زیر ۱۰هزارتومان هم برسد.
وی اشاره کرد: این که سالهای قبل قیمت هویج این چنین افزایشی نشد بخاطر کم بودن متقاضی آن بود. شیوع ویروس کرونا استفاده از هویج را افزایش داده است و مردم بیشتر خرید می کنند.
کارگر اختلاف قیمت میوه و صیفی در سطح شهر را ناشی از اختلاف قیمت این محصولات در میدان مرکزی میوه و تره بار در ساعات مختلف روز دانست.
واکسیناسیون فروشندگان میوه و سبزی در اولویت قرار گیرد
او در آخر به واکسیناسیون اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اشاره نمود و اظهار داشت: فروشندگان میوه و سبزی در سطح شهر سه شیفته مشغول به کار هستند و با مردم در تماس مستقیم اند و در خطر مبتلاشدن به این بیماری قرار دارند. ولی متاسفانه هنوز نتوانستند واکسن دریافت نمایند. تقاضا داریم وزارت بهداشت این صنف را هم در اولویت واکسیناسیون قرار دهد.

منبع: