تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی

به گزارش اجاره دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از عرضه کارت اعتباری پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی با بهره چهار درصد و با اقساط شش ماهه، ۹ ماهه و یک ساله اطلاع داد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، طی نامه ای به اعضای انجمن اعلام نموده که در صورت تمایل به شرکت در طرح ملی فروش اعتباری لوازم خانگی می توانند آمادگی خویش را به انجمن اعلام کنند و با دریافت معرفی نامه از انجمن هماهنگی های لازم را جهت عقد قرارداد با بانک عامل صورت دهند تا محصولات خویش را مستقیم جهت عرضه به مصرف کنندگان در سطح کشور از راه نمایندگی های فروش منتخب یا دیگر مراکز عرضه کالاهای تولیدی خود برای فروش بگذارند.

بر اساس این نامه اعتبار دریافتی خریداران فقط در فروشگاه ها و مراکز خدماتی معرفی شده از جانب واحدهای تولیدی معتبر است. همینطور کلیه دریافت کنندگان اعتبار حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت اعتبار حداقل با انجام یک تراکنش خرید کارت خویش را فعال خواهند کرد.

در صورت پرداخت منظم اقساط از جانب مشتری امکان شارژ مجدد حساب بلافاصله بعد از پرداخت اقساط تسهیلات قبلی به دفعات و بدون تشکیل پرونده مجدد و ضامن وجود دارد.

گفتنی است که این اعتبار در چارچوب تفاهم نامه ای که انجمن با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کرده پرداخت می شود.

عباس هاشمی به ایسنا اظهار داشت: استفاده از این طرح برای عموم آزاد است و شامل کارکنان واحدها هم می شود.

اما به قول وی تولیدکنندگان در زمینه عدم ثبات احتمالی وضعیت تورم، قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و غیره دغدغه هایی دارند که دولت باید ثبات و آرامش بازار را برای ماههای آینده تضمین و تأمین کند تا طرح یاد شده با موفقیت اجرایی شود.

گفتنی است که به تازگی نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفته بود بازار لوازم خانگی در رکود کامل است و به نظر می آید این طرح هم برای تحریک تقاضا در نظر گرفته شده است.