با توجه به ضرورت دریافت کد بورسی و ثبت نام در سامانه جامع تجارت: توزیع سیمان توسط بازرسان سازمان صمت رصد می شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران ضمن اشاره براینکه هرگونه عرضه سیمان به واحدهای فاقد ثبت نام در سامانه جامع تجارت و کد نقش ممنوع خواهد بود و تمامی معاملات شامل عمده خر منوط به دریافت کد بورسی و ثبت نام در سامانه جامع تجارت است، بر تسریع در ثبت نام تاکید و اعلام نمود که بازرسان سازمان صمت توزیع سیمان و فولاد را رصد می کنند.
سعید محمدی پور در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در جهت مصوبات صد و سی و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار و به منظور شفافیت عملکرد، واحدهای تولیدی و کلیه کارخانه های تولیدکننده سیمان از یکم تیرماه سالجاری مکلف به ثبت اطلاعات موجودی اولیه، تولید، فروش، قیمت، ورود و خروج در سامانه جامع تجارت شده اند و ضمن فعال شدن شناسه سیمان و کلینکر در سیمان، ملزم به اظهار تولید و سپس انتقال مالکیت در سامانه مذکور هستند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران، هرگونه خرید و فروش سیمان از جانب واحدهای تولیدی و عاملان عمده و خرده فروشی را علاوه بر دریافت کد بورسی منوط به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و عرضه کد نقش دانست، تصریح کرد: عاملان با قید فوریت در سامانه ثبت نام کنند.
وی ضمن تاکید براینکه بازرسان سازمان صمت توزیع سیمان و فولاد را نظارت می کنند، خاطرنشان کرد: عدم ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اسناد در سامانه به منزله تخلف است و بعنوان عرضه خارج از شبکه محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد. مردم هم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن، مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، اوایل شهریور ماه (هشتم شهریورماه)، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه ای هرگونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا را ممنوع اعلام نمود و بعد از آن، ضمن تاکید بر این که چهار گروه هدف این چرخه، باید برای گرفتن کد بورسی خود اقدام نمایند.