علائی مقدم خبر داد: تصویب اعتبار ۳۷۰ میلیاردی برای پروژه های آبرسانی عشایری در کشور

به گزارش اجاره مرکزی رییس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان در کشور برای پروژه های آبرسانی عشایری مصوب شده که بعد از اولویت گذاری طرح ها ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد.
شاهپور علائی مقدم در بازدید از پروژه مجتمع آبرسانی قشلاقات قطعه ۴ شهرستان زرندیه اظهار نمود: در سال ۹۸ مبلغی بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان به مناطق عشایری برای اجرای طرح ها تخصیص ۱۰۰ درصدی داده شد تا بتوان برای محله ها و مناطق ییلاقی و عشایری آب سالم تهیه کرد. این رقم در سال قبل ۱۳۵ میلیارد تومان شد.
وی اضافه کرد: پروژه مجتمع ابرسانی قشلاقات قطعه ۴ شهرستان زرندیه یکی از پروژه های بزرگ و خوب سازمان امور عشایر کشور است که درحال بهره برداری است و ۱۴ قشلاق عشایری و یک روستا و حدود ۸۰ هزار راس دام از این پروژه بهره مند می شوند.
علائی مقدم اشاره کرد: ابتدا ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که سازمان امور عشایری در فاز اول ۱۷.۵ میلیارد تومان و بنیاد برکت ۲.۵ میلیارد تومان برای شروع کار اختصاص داد.
رئیس سازمان امور عشایری ایران با اعلان اینکه این پروژه ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داشت، افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان در کشور برای پروژه های آبرسانی عشایری مصوب شده که بعد از اولویت گذاری طرح ها ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد.
وی با اعلان اینکه سازمان امور عشایر در میان همه سازمان های ملی اعتبارات خوبی را برای عشایر استان که ۵ هزار نفر هستند مصوب کرده است اظهار داشت: میانگین سرانه دام سبک عشایر استان از کشور خیلی بالاتر است بطوریکه میانگین سرانه دام کشور حدود ۹۵ تا ۱۰۰ راس برای هر فرد است، اما در استان ۲۹۰ راس برای هر فرد است. در استان ۵ ایل مختلف با ۳۳۰ هزار راس دام وجود دارد که ۳۵۰هزار هکتار مرتع دارند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، پروژه مجتمع آبرسانی قشلاقات قطعه ۴ شهرستان زرندیه با هدف انتقال آب سالم و پایدار به قشلاقات عشایری از سال ۹۶ شروع شده است و ۲۰۰ خانوار و ۷۰۰ نفر از این پروژه برخوردار می شوند.
طول خط انتقال این پروژه ۲۲ کیلومتر خط پمپاژ اصلی و ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع بوده و ایستگاه پمپاژ آن با قابلیت پمپاژ ۶ لیتر در ثانیه و به ارتفاغ ۳۷۰ متر است.
در این پروژه مخازن ۵۰ و ۲۰۰ و ۵۰ مترمکعبی و اجرای خط انتقال برق قشار متوسط به طول ۹۵۰ متر انجام و جمعا حدود ۲۹۲ میلیاردریال برای این پروژه هزینه شده ا

منبع: