حراج اوراق مالی اسلامی سه شنبه هفته جاری لغو شد

به گزارش اجاره بانک مرکزی اعلام نمود: مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی که قرار بود سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شود، ملغی و تاریخ جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش اجاره به نقل از بانک مرکزی، کارگزاری بانک مرکزی در جهت عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و پیرو اطلاعیه انتشار یافته مورخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ مقرر بود مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی را به منظور فروش به بانک ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی، صندوق های سرمایه گذاری، شرکتهای بیمه ای و شرکتهای تأمین سرمایه در روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرا کند، اما بنا بر اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، حراج مذکور در تاریخ یاد شده برگزار نمی گردد و تاریخ دقیق به اطلاع هموطنان خواهد رسید.
خاطرنشان می شود، متولی اصلی انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی دولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و آن وزارت خانه الزامی به پذیرش تمام پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه شده در حراج را ندارد.
بانک مرکزی هم صرفا سفارشات دریافت شده را به منظور تصمیم گیری به آن وزارت خانه ارسال و وزارت خانه یاد شده نسبت به تعیین سفارش های برنده اقدام می کند.
در نهایت، عرضه اوراق به تمام برندگان انجام می شود. بانک مرکزی بر مبنای جزو ۴ بند «ک» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است.
کارگزاری این بانک ضمن تأمین زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تأمین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

منبع: