محموله جوی حشره زده به استاندارد اظهار نشده بود

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد تصریح کرد که این سازمان به هیچ وجه اجازه ترخیص محوله های جو که طعمه حشره و فاسد شده را نخواهد داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام گمرک حدود ۲۸۱۷ تن جو دامی که از انتهای سال ۱۳۹۹ وارد و در ابتدای سال ۱۴۰۰ به گمرک اظهار شده بود، به علت عدم تأمین ارز، در تیرماه سالجاری فاسد و طعمه حشره ها شده است.
در این رابطه مهدی علیپور، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت: این محموله هنوز به سازمان ملی استاندارد اظهار نشده که برای فرایند ترخیص نظر بدهیم. اما اگر هم اظهار شود و کنترل نماییم به هیچ وجه اجازه ترخیص نخواهیم داد.
به قول وی از کلیه فرآورده های وارداتی پس از اظهار به سازمان ملی استاندارد، بازرسی و نمونه برداری می شود. ازاین رو فقط در صورت مطابقت با استانداردهای ملی اجازه ترخیص کالا داده می شود و در صورتیکه مغایر استاندارد باشد با واردات مخالفت خواهد شد.
گفتنی است که بنا بر اعلام گمرک، طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیشتر از ده ها هزار تن کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، فاسد شده و هزاران تن کالاهای اساسی دیگر هم متعلق به سالهای ۱۳۹۲، ۱۳۹۵، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ در بندر امام خمینی (ره) گرفتار فساد شده است.

منبع: