جدید ترین وضعیت تولید خودرو های سنگین

بر مبنای ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفی خودرو های سنگین تولیدی آذر ماه، از ۱۷ مدل خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، دو مدل کامیونت و یک مدل کامیون پنج ستاره شده اند، ۱۲ مدل خودرو چهار ستاره کیفی کسب کرده اند و حداقل کیفیت سه ستاره است که متعلق به یک مدل کامیون و یک مدل ون است.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودرو های سنگین تولیدی آذر ماه سال جاری، خودرو های سنگین بخصوص سنگین ها باری (کامیون، کامیونت و کشنده) در بالاترین رده کیفیت قرار گرفته اند.
بر مبنای ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودرو های مینی بوس و میدل باس، ون مسافری هیوندا H۳۵۰ سروش دیزل مبنا و ون وانا ایران خودرو دیزل چهار ستاره کیفی و مینی بوس پگاسوس تولید گروه بهمن دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده اند.
همینطور در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس های شهری، اتوبوس ATROS ایران خودرو دیزل در رده خودرو های چهار ستاره کیفی قرار دارد.
در حالیکه خوردوهای سنگین مسافری از کیفیت به نسبت قابل قبولی برخوردار می باشند، سنگین های باری باکیفیت بالاتر از این هم تولید می شوند.
در گروه خودرو های باری در بخش کامیونت ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن دیزل، کامیونت ایسوزو NPR۷۵K و کامیونت ایسوزو NMR۸۵ پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده اند. بعد از آنها کامیونت شیلر بهمن دیزل، کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل و کامیونت FAW Tiger V۶ سیباموتور در این ارزیابی، چهار ستاره ای شده اند.
در بخش کامیون ها هم کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن دیزل که از مهرماه نسبت به ماه های پیش تر ارتقا کیفی داشته، همچنان بالاترین سطح کیفیت (پنج ستاره کیفی) را حفظ نموده و در این سطح کیفیت تولید می شود.
بعد از آن به ترتیب کامیون FAW Tiger V۸ سیباموتور چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده اند.
در دسته کشنده ها هم خودروی دیما HT۴۹۰ شرکت دیمادیزل، کشنده C&C آریا دیزل، کشنده نیوفوتن Auman H۴ ایران دیزل، کشنده FAW J۶ سیباموتور و کشنده سیتراک C۷ پلیسان همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده اند.
سنگین سازان داخلی در حالی محصولات خویش را باکیفیت بالایی تولید می کنند که سواری های تولید داخل اغلب ۳ ستاره ای هستند و به تازگی هم مبحث کیفیت آنها بسیار داغ بوده و گله مندی بسیاری را به دنبال خود داشته است. اما وضعیت کیفیت در وانت ها چندان از سواری ها هم بدتر است؛ در حالی مقرر شده بود که تا آخر سال جاری تولید وانت های بی کیفیت (نیسان های زامیاد) از تولید باز ایستند؛ اما نه تنها تعداد خیلی از آنها به جهت عدم مطابقت با استانداردهای لازم، امکان شماره گذاری ندارند و در پارکینگ خودروساز انبار شده اند، بلکه همچنان هم بر مدار تولید هستند.

منبع: