رئیس سازمان برنامه و بودجه: زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی معین نیست

به گزارش اجاره رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: هر زمان شرایط و فضای اقتصادی کشور مساعد باشد، می توان به تدریج موضوع حذف ارز ترجیحی را عملیاتی کرد.
به گزارش اجاره به نقل از مهر سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در خصوص این که دولت از چه زمانی مبادرت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد کرد، اظهار داشت: برمبنای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اختیار حذف و یا عدم حذف ارز ترجیحی برعهده دولت قرار داده شده است و از طرف دیگر حجم ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به میزانی نیست که بتوان تا آخر سال از آن استفاده نمود. وی افزود: بدین سبب هر زمان شرایط و فضای اقتصادی کشور مساعد باشد، می توان به تدریج این مساله را عملیاتی کرد و هم اکنون برای حذف ارز ترجیحی زمان و تاریخ مشخصی را نمی توان تعیین کرد.
میرکاظمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این که چرا با توجه به این که هنوز ارز ترجیحی حذف نشده است، شاهد افزایش قیمت کالاها به ویژه در مورد گوشت قرمز و مرغ در کشور هستیم، اظهار نمود: قیمت ها روی نرخ گوشت قرمز و مرغ تغییری نکرده است، برخی هزینه ها و قیمت تمام شده مواد غذایی به نرخ مواد اولیه بستگی ندارد و عوامل دیگری نیز در این میان مؤثر هستند و برای این تأثیرات باید یارانه پرداخت گردد و یا اجازه داد، قیمت ها اصلاح گردد.

منبع: