در گفت وگو با اجاره اعلام شد عرضه محلول های سبز برای از بین بردن لکه ها از سطوح مختلف در کشور

اجاره: پژوهشگران یکی از شرکت های مستقر در پردیس فناوری نانو سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، با بهره گیری از نانو فناوری، محلول های دوستدار محیط زیست را برای از بین بردن انواع لکه ها بر روی سطوح مختلف به بازار معرفی کردند.
تدین، یکی از پژوهشگران این شرکت فناور در گفت و گو با ایسنا، تولید لک برهای نانویی را از محصولات این شرکت نام برد و اظهار داشت: این محصول در انواع مختلف بمنظور از بین بردن لکه های سطوح آشپزخانه تا جوهر و کربن زدا و لکه های چسب است.
وی یکی از انواع این محصول را اسپری لکه بر همه کاره دانست که با قابلیت حمل آسان با بهره گیری از نانو تکنولوژی برای پاک کردن سریع انواع لکه های مواد غذایی، نوشیدنی ها، روغن، لوازم آرایشی، خودکار و جوهر از روی لباس، انواع پارچه، مبل، فرش، کفش و هر سطح دیگری استفاده می شود.
تدین با اعلان اینکه این محصول بصورت اسپری تولید شده است، اظهار داشت: بمحض ایجاد لکه، محلول بر روی لکه اسپری می شود و با کشیدن پارچه تمیز بر روی آن، لکه به وجود آمده از بین می رود.
این محقق با اعلان اینکه این محصول دارای تاییدیه دانش بنیان است، افزود: این اسپری با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تولید شده است.
وی اسپری لکه بر جوهر و خودکار را از دیگر محصولات تولید شده در این شرکت ذکر کرد و افزود: اسپری لکه بر جوهر، خودکار و ماژیک با بهره گیری از تکنولوژی نانو بطور تخصصی جهت پاک کردن لکه ها و خطوط رنگ های مختلف خودکار، جوهر و ماژیک بر روی سطوح مختلف مانند انواع پارچه ها، لباس، فرش، روکش صندلی خودرو، تخته وایت برد، سرامیک، چوب و چرم به تولید رسید.
تدین با اعلان اینکه این اسپری قادر می باشد در مدت چند ثانیه بدون نیاز به شست وشو، لکه خودکار را پاک کند، توضیح داد: جهت استفاده از این محلول لکه بر، باید محلول بر روی لکه مورد نظر اسپری شود و پس از ۳۰ ثانیه، با یک پارچه سفید تمیز روی خطوط خودکار کشیده شود تا لکه پاک شود.
وی اشاره کرد: در صورت باقیماندن لکه های قدیمی خودکار و جوهر نیاز است تا این پروسه باردیگر تکرار شود.
وی اشاره کرد: این محصولات با محیط زیست سازگار هستند.
تدین با اشاره به تولید اسپری های پاک کننده لکه لباس ها، اظهار داشت: این اسپری برای از بین بردن انواع لکه های لباس برای انواع لباس های سفید و رنگی بمنظور پاک کردن یقه و سرآستین لباس ها کاربرد دارد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، این محصول در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو که از ۹ تا ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا بود، ارائه شد.

منبع: