دبیر شورای عالی صنایع دریایی عنوان کرد: جایگزینی شناورهای چوبی فرصتی خوب برای صنایع دریایی فلزی

به گزارش اجاره، بوشهر مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت و رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی کشور اظهار داشت: طرح جایگزینی شناورهای چوبی پیش تر از جانب سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می شد که حالا این اعتبار به بخش تجهیز بنادر انتقال یافته اما باید جایگزینی در این حوزه پیدا کرد و این طرح می تواند بازار خوبی را برای صنایع دریایی فلزی ایجاد نماید.
سعید جعفری در بازدید از موسسه کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر اظهار نمود: فعال سازی صنایع از برنامه های کوتاه مدت دولت سیزدهم است و توسعه طرح هایی که به این مهم کمک می نماید یکی از ۱۰ پروژه جاری وزارت صمت است.
وی ضمن اشاره به مشکلات شرکتهای تأمین کننده تجهیزات صنایع برای ورود به بخش دریایی، بیان نمود: ورود به این بخش برای خیلی از این شرکت ها اقتصادی نیست چون که انجام تست ها و گواهینامه های در ارتباط با نصب تجهیزات آنها بر شناورها هزینه بر است و ما تلاش می نماییم در این حوزه از آنها حمایت نماییم.
جعفری افزود: از دیگر مشکلات این شرکتهای تأمین کننده تجهیزات صنایع، اندازه بازار آنها است که برای همکاری با صنایع دریایی باید قیمت تمام شده خویش را تغییر دهند و این مورد قیمت آنها را غیر رقابتی می کند و در غیر این صورت هم شرایط برای آنها اقتصادی نخواهد بود.
وی پیشنهاد کرد: در صورتیکه سفارش های صنایع دریایی استان بوشهر تجمیع و متمرکز شود، میتوان برای ورود شرکتهای تأمین کننده تجهیزات به این بخش کمک کرد.
دبیر شورایعالی صنایع دریایی افزود: در بحث تجمیع تقاضا برای شرکتهای کشتی سازی نیر در این شورا اقدامات و پیگیری هایی انجام شده که میتوان به مذاکراتی با وزارت نفت برای تولید شناورهای خدماتی این بخش و جایگزینی موتورهای ۲ زمانه با تولیدات بومی اشاره نمود.
وی افزود: فعال شدن اعتبارات اختصاص یافته به این بخش هم از صندوق توسعه ملی و بانکها درحال پیگیری است.
جعفری اضافه کرد: جایگزینی شناورهای چوبی از دیگر طرح هایی است که پیش تر از جانب سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می شد که حالا این اعتبار به بخش تجهیز بنادر انتقال یافته اما باید جایگزینی در این حوزه پیدا کرد و این طرح می تواند بازار خوبی را برای صنایع دریایی فلزی ایجاد نماید.
وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات شرکتهای تأمین کننده صنایع دریایی به صورت مشخص عرضه شود تا در چارچوب طرح های فعال سازی صنایع مورد حمایت قرار گیرند.