ساوه، مهیای برگزاری اولین جشنواره ملی انار

به گزارش اجاره، مرکزی فرماندار ساوه بر لزوم آمادگی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی به منظور برگزاری اولین جشنواره ملی انار تاکید نمود.

مهدی الیاسی پنجشنبه پنجم آبانماه ۱۴۰۱ در ششمین جلسه ستاد برگزاری اولین جشنواره ملی انار در سالن جلسات فرمانداری ساوه اظهار نمود: همه ظرفیت ها و توان شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد ملی باید بکار گرفته شود تا علاوه بر معرفی محصول انار گام موثری در جهت شناساندن این دیار تاریخی، کهن و متمدن برداشته شود.

وی ضمن اشاره به این که جشنواره ملی انار از چهارشنبه ۱۱ الی جمعه ۱۳ آبان در مسجد جامع ساوه برگزار می شود، اظهار نمود: آئین افتتاحیه جشنواره روز چهارشنبه ۱۱ آبان با حضور شخصیت های کشوری و استانی از وزارت خانه ها و بخش خصوصی، برخی سفرای خارجی، باغداران و تولیدکنندگان انار شهرستان ساوه و برخی نقاط انارخیز کشور برگزار می گردد.

وی به فعالیت کمیته های چندگانه جشنواره ملی انار اشاره نمود و اضافه کرد: برگزاری نشست های علمی و تحقیقاتی با حضور اساتید دانشگاه، باغداران و تولیدکنندگان به منظور بررسی آخرین یافته های تحقیقاتی و پژوهشی در مورد تولید انار و مبارزه با آفات و بلایایی که در فرایند تولید این محصول با آن مواجه می باشد همچون مهم ترین فعالیتهای کمیته ی علمی و تحقیقاتی جشنواره با مشارکت جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی به حساب می آید.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای بازدید از باغات و ظرفیت های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان ساوه گامی در جهت معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این شهر هزار ساله و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل های ساوه در ابعاد متعدد است.

وی به برگزاری نمایشگاه معرفی محصولات و ظرفیت های شهرستان ساوه در حوزه های متعدد بعنوان مهم ترین برنامه جانبی جشنواره ملی انار اشاره نمود و اضافه کرد: قریب به ۵۰ غرفه در این نمایشگاه تولیدان باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری و… را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

دبیر جشنواره ملی انار ساوه هم به عرضه گزارشی در مورد فعالیتهای کمیته های جشنواره اشاره نمود و اظهار داشت: دعوت از سفرای کشورهای خارجی صورت گرفته و برخی از سفرا حضورشان را قطعی و برای حضور سایر مقامات ملی درحال رایزنی هستیم.

محمد مسعود داوری خواهان اجرای دقیق مصوبات جلسات گذشته ستاد برگزاری جشنواره و عملیاتی کردن تعهدات اعضای ستاد و دبیران کارگروه شد و بر هم افزایی دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی، تشکل های کشاورزی و صنعتی در هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تصریح کرد.

منبع: