رئیس اتاق بازرگانی اهواز انتقاد کرد نگاه سازمان های متولی صادرات درآمدی است نه توسعه ای

به گزارش اجاره، خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: متاسفانه نگاه سازمان های متولی صادرات نگاه درآمدی است و نه نگاه توسعه ای و این مسئله مانع توسعه صادرات در کشور شده است.

شهلا عموری در نشست فعالان بخش خصوصی خوزستان با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که شامگاه ۱۷ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار نمود: در استان هایی که مرز وجود دارد به علت عدم مدیریت واحد ساز و کار مناسبی برای توسعه صادرات وجود ندارد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: مدیریت در اختیار یک سازمان قرار داده می شود اما دخالت دیگر سازمان ها سبب می شود تا صادرات با معضل مواجه شود. متاسفانه نگاه سازمان های متولی صادرات نگاه درآمدی است و نه نگاه توسعه ای و این مسئله مانع توسعه صادرات در کشور شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: سازمان های مختلف با عناوین متفاوت در مرزها کسب درآمد می کنند و این مسئله سبب شده تا قیمت تمام شده کالاهای صادراتی افزایش یابد.

عموری اظهار داشت: با چنین دیدگاهی در مرزها مشکلات تجاری با کشورهایی همچون عراق حل نمی شود و این مسئله سبب می شود تا نقش ایران در بازارهای چنین کشورهایی روز به روز کمرنگ تر شود.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان نرخ بیکاری بالا است، افزود: علیرغم وجود صنایع مادر در خوزستان اما مالیات این صنایع در پایتخت پرداخت می شود و حساب های بانکی آنها هم در داخل خوزستان نیست و حتی کارت های بازرگانی خویش را از اتاق بازرگانی تهران دریافت می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: باید در بازبینی قانون اتاق های بازرگانی که از جانب مجلس در حال انجام می باشد مصوب شود تا صنایع مادر فعال در خوزستان کارت های بازرگانی خویش را از اتاق های بازرگانی خوزستان دریافت نمایند. همینطور باید به این شرکت ها تکلیف شود تا حساب های مالی و مالیات های خویش را در خوزستان پرداخت کنند.

عموری ضمن اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی در خوزستات اظهار داشت: غیرقابل پیشبینی بودن و تغییر قیمت مواد اولیه یکی از اشکالات اساسی واحدهای تولیدی است.

وی افزود: قوانین مشکل ندارند بلکه تفسیر قوانین و رفتار سلیقه ای مدیران است که سبب بروز مشکلاتی برای واحدهای تولیدی می شود. امیدواریم در این حوزه تدابیر مناسبی از جانب مجلس اندیشیده شود تا مشکلات مرتفع شوند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه در خوزستان در بحث پرداخت تسهیلات از جانب بانکها با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: خوزستان همیشه در بحث سپرده گذاری جزو نخستین استانهای کشور است اما در پرداخت تسهیلات از جانب بانکها جزو استانهای آخر کشور هستیم.