حسینی: افزایش کیفیت تولید داخل و واردات مقطعی دو راهکار برای کنترل قیمت خودرو است

به گزارش اجاره، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که راهکار اولیه برای پیشگیری از افزایش قیمت خودرو، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و واردات مقطعی خودرو در مقاطعی است که احتیاج به تنظیم بازار دارد.
سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر اظهار داشت: مبحث افزایش قیمت خودرو از مشکلاتی بود که هم به وزیر مربوطه و هم این که به کارخانجات داخلی ارجاع داده شد، البته متاسفانه از آغاز دولت هم باوجود وعده هایی که برای ساماندهی قیمت خودرو داده شد کاری انجام نشد و این موضوعات از دلایلی بود که منجر به سوالات مختلف از وزیر صمت شده و همینطور تا طرح استیضاح هم پیش رفت.

وعده ها در حوزه خودرو محقق نشده است
وی با اشاره به اینکه بخش اعظم مشکلات در ارتباط با شرایط بازار بخصوص بازار داخلی بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه اقداماتی که در مورد تولید، لغو نوبت دهی و قرعه کشی و همینطور بحث واردات خودرو وعده داده شده بود هم محقق نشد و پس از گذشت قریب به یک سال از وعده واردات خودرو، اما هنوز در پیچ و خم برخی مقررات وزارت صمت قرار دارد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که بطور قطع تنظیم بازار خودرو و قیمت گذاری آن به سازوکارهایی نیاز دارد، اظهار داشت: بخشی از این سازوکارها به همین موضوعات بر می گردد، ولی متاسفانه آنها هم انجام نشد. مطالبه مجلس هم بدون تأثیر بوده و بخصوص در قسمت قیمت گذاری خودرو که متاسفانه قیمت خودرو هم بر قیمت بسیاری از اقلام در بازار اثر می گذارد و سبب می شود که گرانی های موجود و افزایش قیمت بی رویه و بی جهت را داشته باشیم.

افزایش قیمت خودرو ناشی از سوء مدیریت در این عرصه است
حسینی اضافه کرد: تولید خودروی ما داخلی است و نباید سرعت افزایش قیمت به این سرعتی که هم اکنون در بازار وجود دارد باشد، چونکه ناشی از سوء مدیریت در این حوزه می باشد.
وی راهکار اولیه برای پیشگیری از افزایش قیمت خودرو را علاوه بر این که باید توجه جدی به تولید داخل داشته باشیم، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و واردات خودرو در مقاطعی که احتیاج به تنظیم بازار دارد، اعلام نمود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در انتها اظهار داشت: شاهد می باشیم برخی مواقع در کوچکترین اجناس خوراکی افزایش قیمت صورت می گیرد که برای پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت آنها واردات مقطعی صورت می گیرد و به شکل مستقیم در قیمت گذاری تأثیر دارد.