معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛ تزریق ۴۳ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طی یک سال اخیر

به گزارش اجاره، معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: طی یک سال اخیر حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و منابع تبصره ۱۸ به پروژه های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور تزریق شد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، هادی قوامی در یک گفت و گوی رادیویی اظهار داشت: وزارت امور اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم در امتداد مدیریت راهبردی و دسترسی سهل مردم به خدمات تلاش می کند که در این جهت موانع سرمایه گذاری همچون مجوزها را برطرف و بیش از ۴ هزار مجوز فعالیت اقتصادی صادر کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر اقتصاد تبدیل منابع جاری کشور به جریان سرمایه گذاری در کشور را در امتداد تحقق اقتصاد مقاومتی و قدرتمند کردن ایران دانست و اضافه کرد: در این راستا، ۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع هزینه ای جدول ۱۴ به جریان سرمایه گذاری در کشور تبدیل شد و طی یک سال اخیر حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و منابع تبصره ۱۸ به پروژه های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور تزریق شد.
موافقت نامه تجاری ایران – سوریه در انتظار تصویب مجلس
وی تصریح کرد: لایحه «پروتکل اصلاحی موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق برای اجتناب از گرفتن مالیات مضاعف بر تبادل اطلاعات» در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه با هدف گسترش تجارت با عراق در دستور صحن مجلس است.
قوامی سیاست کلی ایران را تعمیق همکاریهای اقتصادی با کشوهای هم جوار و همسایه خصوصاً محور مقاومت عنوان نمود و اظهار داشت: ما موافقت نامه تجاری با کشور سوریه هم داریم که باید به تصویب مجلس هر دو کشور برسد.

منبع: