معاون اقتصادی استاندار بوشهر: افتتاح نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر

به گزارش اجاره، بوشهر معاون اقتصادی استاندار بوشهر از گشایش نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر اطلاع داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور فعالان خرما از ۱۰ استان کشور برگزار شده است.
علی باستین چهارشنبه ۲۸ دی در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، توانمندی ۱۰ استان در حوزه تولید خرما و فرآورده های جانبی عرضه شده است اظهار نمود: استان بوشهر در حوزه تولید خرما از ظرفیت بالایی برخوردار و یکی از قطب های تولید این محصول است.
وی ضمن اشاره به تولید ۱۶۵ هزار تن خرما در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای پشتیبانی از تولیدکنندگان این محصول، کشاورزان و صاحبان صنایع فرآوری خرما اقدامات لازم صورت می گیرد.
معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی همچون خرما و فرآورده های آن جشنواره و نمایشگاه خرما برگزار شده است اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در ۵۵ غرفه به مساحت یک هزار و ۹۰۰ متر مربع به مدت چهار روز برگزار شده است.
باستین با اشاره به اینکه نمایشگاه خرما تا ۳۰ دیماه برپا است و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است افزود: همزمان با نمایشگاه بین المللی خرما، اولین نمایشگاه کشاورزی، دام و طیور به راه افتاده است.
وی برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات، دستیابی به تکنولوژی های جدید علمی، تسهیل در ارتباط بین شرکت ها و دستگاههای دولتی دانسته و خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها تأثیر به سزایی در بهبود اقتصاد محلی استان بوشهر دارد.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر از برگزاری میز خرما در اتاق بازرگانی بوشهر اطلاع داد و اظهار داشت: فردا با حضور فعالان خرما از استانهای خرماخیز و همینطور نمایندگان مجلس، مسؤلان وزارت خارجه و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران دستگاههای اقتصادی استان در بوشهر، میز خرما برگزار می شود که تأثیر زیادی در رونق این محصول خواهد داشت.
باستین خاطرنشان کرد: سال جاری پیگیری های گوناگونی برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تسهیل صادرات و رونق بازار داخلی خرما انجام شده که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

منبع: