مهر خبر می دهد؛ مکاتبه شورای رقابت با بورس

اجاره: رییس شورای رقابت در نامه ای به رییس سازمان بورس، عرضه خودرو در بورس کالا به جز خودرو های هایما و تارا را غیرقانونی اعلام و اصرار کرد که عرضه خودرو باید طبق روال قبلی صورت گیرد.
به گزارش اجاره به نقل از مهر، سید محمدرضا سید نورانی رییس شورا و مرکز ملی رقابت در نامه ای به مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این که عرضه خودرو در بورس کالا به جز خودرو های هایما و تارا، مجاز نیست اصرار کرد که عرضه خودرو باید برمبنای روال قبل صورت گیرد. در نامه نورانی که دوم بهمن ماه صادر شده، آمده است: پیرو عرضه برخی خودرو ها در بورس کالا به اطلاع می رساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ / ۷ / ۱۴۰۰ درباب تنظیم بازار خودرو یکسال بوده است. بدیهی است با انقضا این، مدت مصوبات قبلی شورای رقابت دراین زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرائی می شده است. بر این اساس مطابق مصوبات ۴۲۰، ۴۴۲، ۴۶۲ و ۴۶۸؛ بازار خودرو های انحصاری شامل کلیه خودرو های سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به جز دو خودروی هایما و تارا است و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات ۴۱۴ و ۴۲۰ صورت گیرد قیمت این خودرو ها نیز باید برمبنای مصوبات ۱۴۸ ۴۴۲ طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد فلذا عرضه خودرو های خانواده دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نیست.
شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازنگری دستورالعمل های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید دراین زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد گردید.