خاندوزی در حاشیه هیئت وزیران: مشکلی در تأمین ارز نداریم

به گزارش اجاره، وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: به علت فضاسازی های برخی در فضای مجازی در مورد مولدسازی، اساسا از این مسیر تحولی برای آینده سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی استان ها عقب نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح مولدسازی و روش اجرای آن، عنوان کرد: مساله مولدسازی جزو نیازهای جدی و درخواست هایی است که خیلی از کشورهای دنیا آنرا اجرایی می کنند و به تحول اقتصادی کمک می نماید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: هر جا سرمایه راکدی وجود دارد که از آن استفاده ای نمی گردد، باید بدل به پروژه ها و طرح های عمرانی زنده شود. با این وجود متأسفانه ده ها هزار پروژه عمرانی نیمه کاره در کشور داریم که تمام آنها می تواند از راه تزریق این دارایی های راکد باردیگر زنده شود و در این راه سه قوه هم قدم هستند.
وی افزود: به خاطر فضاسازی های برخی در فضای مجازی اساساً از این مسیر تحولی برای آینده سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی استان ها عقب نشینی نخواهیم کرد. اگر ایرادات فنی و تخصصی وجود داشته باشد خود شورایعالی هماهنگی سران سه قوه آنها را در مصوبات جدیدش بعنوان اصلاحیه لحاظ خواهد نمود. در شفاف ترین حالت ممکن اطلاع رسانی بدون نگرانی از عدم شفافیت به همه هموطنان صورت خواهد گرفت.
خاندوزی خاطرنشان کرد: باآنکه دولت های گذشته بارها تاکید نمودند که مولدسازی مورد توجه باشد، اما مدیران دولتی مثل ملک مطلق خود می خواستند این اموال را نگه دارند در حالیکه کشور در پروژه های عمرانی خود به آن نیاز داشت. در واقع مدیران دستگاههای دولتی سال ها مقاومت می کردند تا زمین ها و ساختمان های متروک خویش را از دست ندهند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: هم مقاومت مدیران و هم برخی دخالت های نظارتی منجر به این شده بود که مدیران دستگاههای اجرایی جرأت انجام کار را نداشته باشند؛ ازاین رو هیچ راهی جز این نبود که از راه یک اختیار ویژه و البته در کمال شفافیت و با پایبندی کامل به کارشناسی رسمی دادگستری در قیمت گذاری و امثال آن عمل شود.
خاندوزی همینطور در مورد وضعیت ارزی کشور هم عنوان کرد: با عنایت به مجموع تراز تجاری مثبت کشور که بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار در ۱۰ ماهه سال جاری است، در تأمین ارزهای لازم برای تجارت و واردات رسمی کشور هیچ مشکل و محدودیتی از سمت بانک مرکزی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: امیدوارم با تزریق این منابع به تولیدکنندگان و این که فعالان اقتصادی بتوانند به ارز در سامانه نیما دستیابی پیدا کنند ما از دوره آشوب در حوزه ارزی به دوره ثبات قدم بگذاریم.
وزیر اقتصادی و امور دارایی همینطور در مورد پرداخت وام خرد بانکی هم خاطرنشان کرد: امیدواریم با ابلاغیه روز گذشته بانک مرکزی، از هفته آینده شاهد سرعت بخشیدن به فرایند وام های خرد باشیم.