پس از توقف چند ماهه صورت می گیرد شروع طرح نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده

اجاره: گروه صنعتی ایران خودرو در امتداد تحقق اهداف دولت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، می خواهد بعد از توقفی چند ماه، طرح نوسازی تاکسی های فرسوده را برای ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با خودروی سورن پلاس دوگانه سوز اجرائی کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، این گروه خودروسازی در آخرین اطلاعیه خود از این مساله آگاهی داده و اعلام نموده است:
“به اطلاع کلیه نمایندگی ها می رساند در امتداد اهداف مهم دولت درباب نوسازی خودرو های ناوگان حمل و نقل عمومی و با توجه به مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو، طرح نوسازی تاکسی های فرسوده سراسر کشور بعد از توقف چند ماهه باردیگر شروع می شود.”
کلیات طرح نوسازی تاکسی به شرح زیر است:
۱- تعداد کل خودرو های فرسوده مشمول این طرح ۱۰ هزار ستگاه پیش بینی شده است و حداکثر اجرای پروژه به مدت یکسال از زمان شروع طرح خواهد بود.
۲- خودرو قابل واگذاری در این طرح سورن پلاس دوگانه سوز است.
۳- خودرو های تاکسی مجهز به کپسول آتش نشانی (نصب شده در زیر صندلی شاگرد) و نوار شطرنجی (نصب شده در دو طرف خودرو ) است.
۴- در این طرح ثبت نام “صرفاً برای متقاضیانی صورت خواهد گرفت که دارای مالکیت تاکسی فرسوده بوده و اسامی آنها توسط اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و بوسیله سامانه نوسازین به این شرکت اعلام گردد.
۵- الزاما” جهت ثبت نام متقاضیان می بایست علاوه بر موارد فوق در سامانه فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو دارای پروفایل تکمیل شده باشند.
۶- ثبت نام در سیستم فروش نمایندگی ها (سیتریکس) مشابه طرح های گذشته توسط شرکت صورت می پذیرد؛ پس نمایندگی همزمان در سیستم فروش نمایندگی ها و سامانه نوسازین ( آیتم طرح تاکسی ستاد ) ثبت نام مشتری را مشاهده خواهدنمود.
۷-ثبت نام تکمیلی و تحویل خودرو جایگزین توسط نمایندگی محل ثبت نام صورت خواهد پذیرفت.
۸- در این طرح ارزش اسقاط خودرو فرسوده از قیمت نهایی تاکسی نو کسر نخواهد شد و مسئولیت پرداخت ارزش اسقاط به متقاضی بر عهده مرکز اسقاط و اتحادیه تاکسیرانی است؛ ضمنا شرکت ایران خودرو هیچگونه مسئولیتی درباب گواهی اسقاط ندارد.

اجرای کلید به کلید طرح نوسازی تاکسی ها
طبق اعلام ایران خودرو، بمنظور جلوگیری از ایجاد مشکل در معیشت تاکسی داران، گروه صنعتی ایران خودرو این طرح را بصورت کلید به کلید اجرا می کند تا وقفه ای در فعالیت تاکسی داران ایجاد نشود.
شیوه نامه اجرائی طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در سالجاری از این لینک قابل مشاهده می باشد.