بررسی مشکلات پیش آمده برای کامیون ها در مرز آستارا در کمیسیون اصل نود

اجاره: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ورود این کمیسیون به مشکلات پیش آمده برای کامیون ها در مرز آستارا و توقف تعداد قابل توجهی از کامیون ها بصورت روزانه در این مرز آگاهی داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نود اظهار داشت: با عنایت به مشکلات پیش آمده برای کامیون ها در مرز آستارا و توقف تعداد قابل توجهی از کامیون ها به صورت روزانه در این مرز کمیسیون برپایه گزارشات رسیده به طرز کار دستگاههای مربوط همچون گمرک، سازمان راهداری و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه ورود کرد.
وی ادامه داد: در این نشست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، رئیس گمرک و مسؤلان ارشد سازمان راهداری گزارشی در مورد آخرین وضعیت مرز آستارا و همینطور ملاحظات اقتصادی و سیاسی صادرات و ترانزیت کالا از جمهوری اسلامی ایران به سمت کشورهای آذربایجان و روسیه عرضه کردند. مقرر شد دستگاههای مربوط گزارش کامل خویش را از وضعیت مرز و پیشنهادات اصلاحی تقدیم کمیسیون کنند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن مرز وسیع آبی، خاکی و دریایی و ظرفیت بالای ترانزیتی و قرار گرفتن در منطقه مهم جغرافیایی از نعمت مرز به خوبی استفاده نمی کنند، اظهار داشت: آنچه که علت اصلی مشکلات پیش آمده در مرزهای کشور است نبود یک مدیریت واحد در مرز و بعضی از تعارض منافع ها است که لازم است هرچه سریع تر در مورد این مورد تصمیم گیری شده و در مورد مرزهای کشور یک مدیریت واحد تصمیم گرفته و پاسخگو باشد تا بیشتر از این فرصت بزرگ تجاری از کشور سلب نشود و در این خصوص قرار شد سازمان راهداری پیشنهادات خویش را هم به کمیسیون عرضه نماید.