یک کارشناس اقتصادی در گزارش اجاره عنوان کرد؛ برای کنترل قیمت دلار دولت باید مدیریت هزینه کند

به گزارش اجاره، حاتمی یزد اظهار داشت: برای کنترل قیمت دلار دولت باید هزینه های خویش را مدیریت کند چونکه الان بیشتر از آنکه درامد داشته باشد هزینه دارد.

احمد حاتمی یزد در رابطه افزایش قیمت دلار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افزایش قیمت دلار ریشه های مشترکی با تورم دارد و مسائلی که به افزایش تورم دامن زده اند هم باعث افزایش قیمت دلار شده اند بعنوان مثال، دولت به علت کسری بودجه ای که دارد و کافی نبودن درآمدهای نفتی مجبور به خلق پول شده است که این مسئله منجر به تورم و بعد از آن افزایش قیمت دلار می شود.
این کارشناس بانکی افزود: ریال پولی نیست که مردم در حساب های خود به صورت سپرده نگهداری کنند و همه برای حفظ ارزش پول خود درحال خرید دلار هستند و بالا رفتن تقاضا به همراه افزایش نقدینگی در کشور منجر به افزایش قیمت دلار شده است.
حاتمی یزد افزود: برای کنترل قیمت دلار چاره ای وجود ندارد، چونکه دولت بیشتر از بودجه درآمد دارد و تا وقتی که سیاست های کلی یا همان سیاست های ۱۰ سالی که در پیش گرفته شده است راه کاری برای برون رفت از چنین شرایطی وجود ندارد.
وی در خاتمه تصریح کرد: نمونه بارز این مسئله ارز ۴۲۰۰ که حذف شد و الان از ارز ۲۸ هزار تومانی استفاده می شود که هیچ یک از نتایج مورد نظر ان حاصل نشد. متأسفانه این دولت با عبم اقتصاد اشنایی ندارد و در صدد مرتفع ساختن مشکلات اقتصادی نیستند.

منبع: