رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد؛ اختصاص ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق های بازنشستگی

به گزارش اجاره، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق های بازنشستگی اختصاص داده شده است.

به گزارش اجاره به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مصطفی طاهری» رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که به مناسبت گرامیداشت هجدهمین سالگرد تأسیس این صندوق برگزار گردید، با اشاره به بودجه صندوق های بازنشستگی، گفت: حدود ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق های بازنشستگی اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: جمعیت ایران به سمت پیر شدن می رود و با ادامه این روند امکان ایجاد بحران در آینده دور از ذهن نخواهد بود و برخی اقدامات شاید در کوتاه مدت نارضایتی بوجود آورد اما در دراز مدت با قبول ریسک و برنامه ریزی برای آینده تأثیر مطلوبی در جامعه و رضایت مندی خوبی در پی خواهد داشت.
طاهری با تکیه بر سرمایه گذاری اظهار داشت: متأسفانه انباشت سرمایه ها در بانکها و عدم سرمایه گذاری در بخش های تولیدی یک مشکل است که در صورت مدیریت صحیح منابع و انجام سرمایه گذاری در عرصه های مختلف ارزش افزوده به وجود می آورد و برنامه ریزی و اجرای طرح های تحولی بصورت تدریجی ضروریست.
وی اضافه کرد: اهمیت توجه به بازنشستگان قابل انکار نیست اما مدیریت هوشمندانه و کارآمد و تصویب قوانین با دوراندیشی در پایداری صندوق های بیمه ای تأثیر ارزشمندی دارد.
رئیس فراکسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: با وجود ناترازی های قابل توجه مثل ناترازی نظام بانکی، بودجه ای، صندوق های بازنشستگی، انرژی و … دستیابی به چنین هدفی در کوتاه مدت تا حدی خوشبینانه خواهد بود.

منبع: