برداشت بیشتر از ۶۰۰ هزار تن چغندر در خوزستان

به گزارش اجاره، خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت بیشتر از ۶۰۰ هزار تن چغندر در استان اطلاع داد.

تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به برداشت چغندر قند از مزارع خوزستان اظهار نمود: چغندرقند پاییزه بعنوان یک محصول استراتژیک و کم آب بر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری از اواخر تابستان تا اوایل پاییز کشت می شود.

وی اضافه کرد: خوزستان بزرگترین تولیدکننده چغندرقند پاییزه کشور است که عملیات برداشت این محصول از اوایل اردیبهشت ماه شروع شده است و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیشتر از ۱۶ هزار هکتار از مزارع استان به کشت چغندرقند پاییزه اختصاص یافت و در این حوزه تابحال بیشتر از ۹ هزار هکتار از مزارع برداشت شده است.

نوروزی اظهار داشت: در این حوزه همینطور بیشتر از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت و به کارخانه های قند تحویل داده شده است. در این خصوص با ۱۲ کارخانه تولید قند شامل ۲ کارخانه در استان و ۱۰ کارخانه از سایر استان ها بعنوان کارخانجات مهمان، عقد قرارداد انجام شده است.

وی در انتها تصریح کرد: پیشبینی می شود تا پایان فصل برداشت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.

منبع: