راه اندازی کمپین خرید خودرو در چین

به گزارش اجاره، چین کمپین خرید خودرو در سرتاسر این کشور را با افزایش فروش در ماه می راه اندازی می نماید.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، چین یک کمپین سراسری برای خرید خودرو و تقویت تقاضا در بزرگ ترین بازار خودروی جهان اعلام نمود. این اعلامیه وزارت بازرگانی چین اندکی بعد از آن منتشر گردید که داده ها نشان داد فروش خودرو های سواری در چین در ماه می ۷.۳ درصد نسبت به آوریل افزایش پیدا کرده که نسبت به ماه گذشته بالاتر است اما دور از انتظار سیاست گذاران برای بازیابی قوی است.
وزارت بازرگانی چین اظهار داشت که مقامات محلی را برای اجرای سیاست ها و اقدامات هدفمند به نفع مصرف خودرو هماهنگ خواهد نمود و موسسات مالی تشویق خواهند شد تا اقداماتی را برای افزایش وام برای خرید خودرو ارائه نمایند.
این کمپین فروش خودرو همچون خودرو های نو و دست دوم را در نظر دارد و جایگزینی خودرو های بنزینی با خودرو های انرژی نو را هدف قرار داده است. این اقدام برای افزایش هزینه اقلام بزرگ است که بعد از پایان ناگهانی محدودیت های کرونایی چین در اواخر سال گذشته، سبب بازگشت اندک در مصرف کلی شد.
سامانه دولتی چین گزارش داد که دولت می خواهد مشوق های مالیاتی را برای خریدهای خودرو های انرژی نو گسترش دهد و به دنبال راه هایی برای ارتقای توسعه آنهاست.
انجمن خودرو های مسافری چین اعلام نمود که فروش خودرو های سواری در چین در ماه می به ۱.۷۶ میلیون دستگاه رسیده است و برای ژانویه تا می، فروش ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزوده شد و به ۷.۷۴ میلیون دستگاه رسید.
طبق گزارش رویترز، بیشتر از ۴۰ برند از ژانویه بعد از اقدام اولیه تسلا در رقابت بازار، قیمتها را در چین کاهش داده اند چونکه تقاضای خودرو کاهش پیدا کرد.