برقراری عنوان کرد: خرید سهام پالایشگاه شازند به ارزش ۲۸ همت توسط صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

به گزارش اجاره، مرکزی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از خرید سهام پالایشگاه شازند به ارزش ۲۸ همت توسط صندوق اطلاع داد.

بیت الله برقراری ۲۷ خردادماه در جریان سفر به شهرستان محلات و نشست با فعالان عرصه گل و گیاه و کشاورزی که در پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار شد، اظهار نمود: باید قدر نعمت های موجود در شهرستان را دانست و از این ظرفیت ها بهره برد.

وی افزود: هر شهرستان و استان از ظرفیتهای خاص خود برخوردار می باشد. بعضی از این ظرفیت ها به خاطر تلاش مردم منطقه فراهم گشته است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد عمران و آبادانی باید از مسیر عدالت اجتماعی حرکت نماییم. عدالت اجتماعی باید در زمینه های آبادانی، رشد و توزیع امکانات کشور فراهم گردد. صندوق هم بر مبنای عدالت اجتماعی شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اصل بیست و نهم قانون اساسی دولت را مکلف می کند که بیمه اجتماعی برای آحاد مردم فراهم گردد. اگر بتوانیم در جهت عمل به این اصل قانون اساسی حرکت نماییم، در جهت عدالت اجتماعی گام برداشته ایم. اگر هر کشاورزی فارغ از نوع فعالیت، فاقد پوشش بیمه ای باشد، امنیت و آرامش نخواهد داشت و آینده وی تضمین شده نخواهد بود.

برقراری خاطرنشان کرد: کشاورزان هر چقدر بیشتر نسبت به حقوق خود آگاه باشند، میزان جذب آنها به صندوق افزایش پیدا خواهد نمود. عضویت این صندوق با عرضه خدمات مختلف، مزیتی برای آنان به حساب می آید.

وی اظهار داشت: بر مبنای قانون، خدمات بیمه ای در شهر های زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه روستاییان، کشاورزان، عشایر و برخی مشاغل فصلی، بر عهده ما است. در مجموع ۲۰۰ شغل در زیر مجموعه کشاورزی وجود دارد که بیمه آن بر عهده ما است.

وی اظهار نمود: افزایش پوشش بیمه ای در شهرستان محلات از ۳۰۰ نفر به بیشتر از ۲۵۰۰ نفر نشان از رشد آگاهی مردم دارد. باید با افزایش آگاهی مردم نسبت به خدمات صندوق، میزان جذب را افزایش داد. افزایش خدمات، تنوع بخشی به خدمات و آگاهی بخشی می تواند باعث ارتقاء بیمه شود.

برقراری افزود: برای نخستین بار، برای مستمری بگیران خود بیمه تکمیلی برقرار کرده ایم. برای نخستین بار ۲۲ هزار فقره وام بدون احتیاج به ضامن و رفتن به بانک به بازنشستگان این صندوق پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای صندوق، افزایش پرداختی به مستمری بگیران این صندوق است که به بیشتر از ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

برقراری خاطرنشان کرد: قشر تولیدکننده مولد هستند و امنیت غذایی ما را تأمین می کنند.

وی تصریح کرد: ما در حوزه سرمایه گذاری آمادگی فعالیت داریم اما باید برای ما مزیت هم داشته باشد چونکه باید منابع صندوق را برای آینده بین نسلی سرمایه گذاری نماییم. البته به تازگی در استان سرمایه گذاری بزرگی از جانب صندوق انجام شد بشکلی که سهام پالایشگاه شازند با مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان خریداری شد و مسلما این رقم در آینده به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای هر اقدامی باید پیوست بیمه ای لحاظ شود و با این روند بطور قطع صندوق همواره با نشاط پیش خواهد رفت، اظهار داشت: افرادی که با عنوان کشاورز در زمینه گل و گیاه بیمه نیستند را میتوان جذب صندوق کرد و دولت هم در این صندوق در سطوح مختلف یارانه پرداخت می کند. مسلما این بیمه در دوران سالخوردگی حتما پوشش حمایتی از بیمه شدگان خود دارد و با اطلاع رسانی دقیق و درست به مردم میتوان اقشار مختلف را جذب کرد.

محمدرضا علیمحمد، مدیرعامل شرکت تعاونی باغ گل کیهان هم در این جلسه، ضمن عرضه گزارشی در مورد مراحل پیشرفت و مشکلات مجتمع نمایشگاه دائمی، بازار روز و مجتمع گردشگری این مجتمع اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و این زمین بعنوان نمایشگاه دائمی گل و گیاه در کنار دهکده گل و پایانه صادراتی گل و گیاه شهرستان، اختصاص یافته است.

وی اظهار نمود: عملیات اجرایی پروژه از سال ۹۷ شروع شده و ۵۰ هزار متر مربع زمین در سه بخش نمایشگاه دائمی گل و گیاه بعنوان نخستین سازه با این ساختار در کشور، بازار گل در دو طبقه با ۲۲۰ غرفه و همینطور یک مجتمع گردشگری شامل بخش های مختلف به مساحت ۱۸ هزار متر مربع، تعریف شده است.

وی افزود: با عنایت به حضور گردشگران مختلف در شهرستان محلات، با استفاده از پتانسیل های گردشگری این شهرستان، این مجموعه می تواند بعنوان ۶۳۳.

یک پتانسیل ویژه در بحث گردشگری و گل و گیاه عمل کند.

وی اضافه کرد: بر مبنای ارزیابی کارشناسان، بازدهی، سودآوری و برگشت سرمایه این پروژه در وضعیت بسیار مطلوبی ارزیابی شده است. در صورتیکه صندوق، سرمایه گذاری در این مجتمع داشته باشد ما هم آمادگی همکاری را داریم.

سجاد خادمی، مدیرعامل شرکت تعاونی گل ارغوان که مسئولیت دهکده گل شهرستان را بر عهده دارد در این جلسه اظهار داشت: شهرستان محلات بعنوان پایتخت گل ایران در چند روز گذشته به همت پیشکسوتان و بنیانگذاران صنعت گل و گیاه، صدمین سالروز تولید گل را پشت سر گذاشت.

وی اظهار نمود: محلات رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی را دارد و از هزار هکتار فضای زیر کشت گل، ۷۰۰ هکتار آن به صورت گلخانه ای و ۳۰۰ هکتار آن در فضای باز کشت می شود. محلات رتبه اول صادرات گل و گیاهان زینتی کشور را به خود مختص کرده است.

وی اظهار نمود: محصول منحصر به فرد بید قرمز محلات به ۱۳ کشور صادر می شود. در سالهای قبل از تحریم، این محصول به آمریکا، کانادا، انگلیس و ژاپن هم صادر گردیده است. بید قرمز محصولی جهانی با برند محلات است که هم اکنون به روسیه و چین صادر می شود.

وی افزود: هم اکنون حدود ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گل و گیاه که پتانسیل اصلی کشاورزی شهرستان است اشتغال دارند، در کنار پایانه صادراتی گل و گیاه و مجتمع نمایشگاه دائمی گل، بزرگترین مجتمع گل و گیاه ایران واقع شده است که صادرات آن از راه پایانه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: انتهای دهکده گل، شهرک ماهیان زینتی بعنوان یک محصول منحصر به فرد درحال راه اندازی است. به علت موقعیت جغرافیایی منطقه، سهولت دسترسی به اصفهان و تهران و قرار گرفتن در راه تردد به جنوب کشور، خیلی از تولیدکنندگان در سایر نقاط کشور هم محصول خویش را از این محل ترانزیت می کنند

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اقلیم خاص محلات، دوام و ماندگاری گل شهرستان محلات در کشور زبانزد است و صادرات این شهرستان به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، روسیه، ترکمنستان، کشورهای CIS و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد و به دنبال سرمایه گذار خصوصی برای توسعه این صنعت در شهرستان هستیم.

خادمی ضمن اشاره به وضعیت مناسب پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی و کارگزاری های استان در چند سال گذشته اظهار داشت: یکی از اشکالات کارگزاری ها، استیجاری بودن محل کارگزاری استان است که باید از این نظر تقویت شوند. بنا داریم در شهرستان در هر مجتمع دفتر بیمه تاسیس شود تا شرایط بهتری در این صنعت حاکم شود.

عباس سروش، رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان محلات هم در این جلسه اظهار داشت: بر مبنای قانون اساسی، گسترش عدالت یکی از وظایف اصلی بیمه است. ما هم در شهرستان محلات سعی کردیم به این مورد ورود پیدا نماییم تا اتفاقات این حوزه را رصد نماییم.

وی اظهار نمود: بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از ۴ هزار کشاورز ثبت شده از شهرستان محلات هم اکنون جزو دهک های زیر پنج به شمار می آیند و از طرفی، با عنایت به عدم ثبات اقتصادی، این تعداد درحال رشد است.

وی افزود: تا آخر سال ۱۴۰۱ حدود هزار نفر از کشاورزان ثبت شده، مددجوی کمیته امداد هستند. از حدود ۵۵ هزار جمعیت شهرستان محلات، ۲۷ هزار نفر سهام دار شرکت تعاونی سهام عدالت هستند که زیبنده شهرستان محلات نیست.

وی اضافه کرد: شهرستان محلات بیشتر از ۲۵۰۰ بیمه شده کشاورزی دارد و به علت موفقیت های شرکت کارگزاری، بیمه تأمین اجتماعی بشدت درحال رقابت با ماست. با عنایت به سرمایه گذاری بالای ۶۰ میلیاردی تأمین اجتماعی در یک پروژه بیمارستانی در شهرستان محلات، این انتظار می رود که تحولی در حوزه کارگزاری در سطح کشور صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به تعارضات صندوق بیمه اجتماعی با بیمه تأمین اجتماعی اظهار داشت: برای بازدهی بهتر و امکان رقابت، با کاهش میانگین سن از ۳۳ به ۳۱ تمرکز خویش را بر روی جوانان و بانوان گذاشتیم. اتاق اصناف شهرستان محلات در بحث HRM و CRM رتبه اول کشور را کسب کرده است و حرف های بسیاری برای گفتن در سطح کشور دارد.

وی افزود: در بحث نظام صنفی هم موفقیت های خوبی را کسب کرده ایم اما با عنایت به اقتصادی بودن کار، احتیاج به حمایت داریم.

در این نشست از رئیس شورای شهر محلات و رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات تجلیل به عمل آمد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، برقراری در این سفر، با حضور در یکی از گلخانه های شهرستان محلات، در جریان مشکلات و توفیقات این صنعت قرار گرفت.

منبع: